چگونه مدیتیشن در یادگیری تاثیر می گذارد؟



مدیتیشن شیوه ی یادگیری ما را تغییر می دهد

 

بسیاری از مطالعات نشان می دهند که مراقبه می تواند یک ابزار قدرتمند برای سلامت روحی و جسمی باشد. تحقیقات جدید نشان می دهند که یکی دیگر از مزایای مدیتیشن کمک به یادگیری سریع تر از تجربه های گذشته است. در واقع، مدیتیشن شیوه ی یادگیری ما را تغییر می دهد.

 

تمرین مدیتیشن مستلزم آن است که فرد توجه خود را بر روی یک شیء خاص – یک شمع سوزان یا نفس نفس خود متمرکز کند و آن را برای یک دوره زمانی حفظ کند. اغلب مردم مراقبه بصورت تمرکز را به عنوان یک دروازه به انواع دیگر مراقبه، به عنوان یادگیری و تمرین آسان تر می دانند.

 

مدیتیشن و مراقبه یک ابزار قدرتمند برای بدن و ذهن است؛ می تواند سبب کاهش استرس و بهبود عملکرد سیستم ایمنی شود.

 

  بیشتر بخوانید: مدیتیشن چیست؟

 

اما آیا مراقبه می تواند با متمرکز کردن ذهن جهت یادگیری سریعتر از اطلاعاتی که از طریق تجربیات گذشته به دست آورده ایم به ما کمک کند؟

 

مدیتیشن منظم ممکن است بر سطح دوپامین تاثیر بگذارد. دوپامین یک انتقال دهنده عصبی است که در تنظیمات خلقی و چابکی فیزیکی نقش مهمی را ایفا می کند. این، به نوبه خود، ممکن است شخص را کمتر به بازخورد منفی دچار کند.

 

بر اساس یافته های محققان باید گفت که مدیتیشن می تواند بر بازخورد ما تأثیر بگذارد، یعنی به ما کمک می کند تا به سرعت از اشتباهاتمان یاد بگیریم و یا اگر نیاز داشته باشیم قبل از پیدا کردن جواب درست، آنها را حفظ کنیم.

 

مدیتیشن می تواند بر روی نحوه انجام کار افراد در محل کار یا کلاس تاثیر بگذارد. چنین افرادی ممکن است از مراقبه و مدیتیشن برای افزایش بهره وری خود و یا جلوگیری از افت ودر جا زدن در مطالعات خود استفاده کنند.

 

منبع: medicalnewstoday.com

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------