بعد از ورزش شیر کاکائو بنوشید



شیر کاکائو بعد از ورزش خاصیتی دو برابر نوشیدن آب معدنی دارد‎

 

شیر کاکائو بعد از ورزش خاصیتی دو برابر نوشیدن آب معدنی دارد، زیرا سلول‌ها را احیا و بدن را که از طریق عرق کردن حین ورزش کم آب شده است را مجددا آبرسانی می‌کند.

 

مدیر پیشین گروه بدنسازی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: بعد از انجام ورزش، اکثر آدم‌ها آب معدنی یا نوشیدنی انرژی‌زا می‌نوشند تا انرژی‌شان را که از طریق تعریق آزاد شده و از دست رفته است، بازیابند و تقویت کنند. اما اکثر متخصصان تغذیه بر این باورند که شیر کاکائو بهترین نوشیدنی بعد از انجام تمرینات ورزشی است.

 

وی گفت: شیرکاکائو حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی مورد نیاز بدن بعد از ورزش است. بویژه نوع کم چرب آن کمک بیشتر و بهتری به سلامتی خواهد کرد. نوشیدن شیرکاکائو بعد از ورزش خاصیتی دو برابر نوشیدن آب معدنی دارد، چون سلول‌ها را احیا و بدن را مجددا آبرسانی می‌کند. شیرکاکائوی کم چرب الکترولیت، کربوهیدرات، پروتئین، مواد معدنی، پتاسیم، و ویتامین‌هایی دارد که برای تجدید قوا و تامین مجددا آب بدن که از طریق عرق کردن حین ورزش از دست رفته است ضروری هستند.

 

وی تصریح کرد: وقتی شیرکاکائو می‌نوشید سطح آب بدن‌ به مدت بیشتری حفظ می‌شود. شیرکاکائو همچنین به خاطر محتوای کربوهیدرات و پروتئینی اش به بازیابی توان عضلات بعد از انجام ورزش کمک می‌کند و مطمئنا سطح گلیکوژن لازم برای عضلات را نیز افزایش می‌دهد. به خاطر پروتئین و مواد معدنی بالایی که دارد، شیرکاکائو برای احیا، ترمیم سلول‌ها و عضلات مفید است، چیزی که بعد از انجام ورزش واقعا بدن به آن نیاز دارد.

 

وی اضافه کرد: شیر یکی از بهترین منابع پروتئین است که نیازهای بدن را مرتفع می‌کند. اگر ورزش می‌کنید، برای پیشگیری از پرخوری و همچنین تجدید قوا و انرژی‌تان به مصرف پروتئین بیشتری نیاز دارید. ترکیبات شیرکاکائو مواد مغذی قدرتمندی برای مغز هستند که به شما احساس آرامش، شادمانی و مسرت می‌بخشد.

 

مدیر پیشین گروه بدنسازی فدراسیون فوتبال افزود: شیر به خصوص نوع کاکائویی آن، پروتئین و کلسیم بسیار زیادی دارد که به سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک شایانی می‌کند. بدن‌ شما به مصرف پروتئین و کلسیم بیشتر نیاز دارد تا سلول‌ها را تغذیه کند و از این طریق احساس تندرستی و تجدید نیرو کنید. بعد از انجام ورزش، سلول‌هایتان شکسته می‌شوند و لازم است بازسازی شوند، بنابراین، نوشیدن شیرکاکائو بعد از ورزش بسیار توصیه می‌شود.

 

وی با بیان این که شیر کم چرب برای زنانی که قصد دارند وزن‌شان را به شکلی آرام‌تر و کم‌خطرتر حفظ یا کم کنند، خاطرنشان کرد: اگر چه ممکن است فرایند کندی باشد اما اثری ماندگار و دائمی خواهد داشت. نوشیدن یک لیوان شیرکاکائو بعد از ورزش به شما کمک خواهد کرد وزن‌تان را در سطح ایده‌آلی حفظ کنید.

 

وی در پایان گفت: شیرکاکائو کلسیم فراوانی دارد که ماده‌ای حیاتی برای استخوان‌ها به شمار می‌رود. با نوشیدن منظم شیرکاکائو از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری خواهد شد. شیر کاکائو همچنین حاوی ویتامین دی است که به حفظ سلامت دندانها و تقویت آن ها در برابر عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها کمک می‌کند.

 

منبع: isna.ir

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------