روش‌هایی برای ارزیابی تاثیرگذاری ورزش



تاثیر ورزش بر سلامتی

راه‌هایی برای تشخیص اثرگذاری ورزش وجود دارد

 

راه‌هایی برای تشخیص اثرگذاری ورزش وجود دارد که طبق آنها می‌توانید متوجه شوید که ورزشی که انجام می‌دهید برای شما فایده دارد یا خیر.

 

با بررسی ضربان قلب، میزان ورزش عضلات و میزان عرق کردن بدن می‌توانید متوجه شوید که ورزش شما چقدر بر روی بدن‌تان تاثیرگذار است و آیا نیازی به ایجاد تغییر در آن دارید یا خیر.

 

ضربان قلب خود را قبل و بعد از ورزش چک کنید. اگر دستگاه اندازه‌گیری ضربان قلب دارید می‌توانید این کار را راحت‌تر انجام دهید در غیر این صورت نیز می‌توانید به مدت 10 ثانیه نبض خود را بگیرید و بعد تعداد ضربات را در شش ضرب کنید تا ضربان قلب خود را به دست آورید در صورتیکه ورزش ضربان قلب شما را به میزان لازم که مناسب سن شماست بالا نبرد، این ورزش تاثیر کافی ندارد.

 

در صورتی که بعد از ورزش نیازی به دوش گرفتن نداشته باشید ورزش تاثیرگذار نبوده است. نیازی نیست که بیش از حد در ورزش عرق کنید اما ورزش بدون عرق کردن نیز تاثیرگذار نیست.

 

در صورتی که بعد از ورزش اصلا احساس سوزش در عضلات را نداشته باشید نشان دهنده این است که به عضلات فشاری وارد نشده است و عضلات پرورش پیدا نمی‌کنند. اگر به عضلات فشار نیاید یعنی بدن به حرکت ورزشی عادت کرده است و باید تغییری ایجاد شود.

 

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------