ورزش برای سلامتی اهمیت بیشتری دارد یا خواب؟



خواب کافی و ورزش هر دو برای داشتن یک زندگی سالم لازم هستند‎

 

بسیاری از افراد مشغله زیادی در زندگی دارند و نمی‌توانند بین خواب و ورزش کردن خود تعادل برقرار کنند. این سوال بر این افراد پیش می‌آید که کدام یک از خواب و ورزش اولویت دارند.

 

به نقل از Newsok، خواب کافی و ورزش هر دو برای داشتن یک زندگی سالم لازم هستند اما اگر مجبور هستید که بین این دو، یکی را انتخاب کنید. کدام یک مهم‌تر هستند.

 

این سوال مانند این می ماند که بگوییم غذا مهم‌تر است یا آب. هر دوی این ها برای سلامتی مهم هستند.

 

ورزش کردن از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و با بیماری‌های قلبی و دیابت جلوگیری می‌کنند. با این حال این فواید اهمیت خواب را از بین نمی برند. خواب کافی باعث افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن می‌شود. خواب کافی باعث می‌شود که تمرکز لازم را در طول روز داشته باشید.

 

افرادی که در طول روز تنها پنج تا شش ساعت می خوابند بیشتر در معرض تصادف در زمان رانندگی هستند. البته خواب در افراد مختلف، متفاوت است  ولی به صورت کل افراد باید بین هفت تا  ۹ ساعت در طول شبانه روز بخوابند و با این حال اگر در طول روز تنها مجبور شدید یک ساعت از خواب لازم شبانه روز خود را قربانی ورزش کنید، ممکن است ارزشش را داشته باشد. البته باید در نظر داشته باشید که یک ساعت کمتر خوابیدن فشاری به شما وارد نکند و بر سوخت و ساز و انرژی بدن شما تاثیر چندانی نگذارد.

 

به صورت کلی خواب و ورزش هر دو مهم هستند و بهتر است برنامه‌ریزی روزانه طوری باشد که هیچ کدام فدای دیگری نشود.

 

اگر در طول شبانه روز زمانی برای باشگاه رفتن ندارید حداقل ۱۵ ‌دقیقه تا نیم ساعت در روز را پیاده روی کنید. اگر ورزش به صورت منظم انجام دهید خواب بهتری نیز خواهید داشت.

 

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------