نحوه صحیح انجام حرکت اسکوات (+عکس)



اسکوات, حرکت اسکوات, حرکت اسکات

حرکت اسکوات

 

همه چیز درباره حرکت اسکوات 

حرکت اسکات به اندازه ای سرشناس و قدیمی است که آن را به‌عنوان مادر تمرینات ورزشی در بدنسازی می‌شناسند! اسکات یکی از کاربردی‌ترین تمریناتی است که در زمان های گوناگون می‌توان از آن استفاده کرد.

اسکوات چیست؟

اسکوات حرکتی کاربردی است که برای سلامت مفاصل، عضلات و همینطور تیپ شما بسیار موثر است که همه این موارد در بهتر شدن شکل و سرعت دویدن اثر می گذارند. ولی پیش از اینکه با عجله در جلسه بعدی تمرینات قدرتی خود حرکت اسکوات را انجام دهید باید چند نکته را در مورد این حرکت در نظر داشته باشید.

 

بی دقتی نسبت به حرکت درست اسکات منجر به آسیب خواهد گردید و سبب می‌شود که حرکت اسکات اساساً بی اثر گردد.

 

ورزش اسکوات با وزنه یا تنها با استفاده از وزن بدن به این معناست که این حرکت ورزشی بسیار آسان و در دسترس است. حرکت اسکوات می تواند سبب تولید قدرت و توانمندی در پاها و عضلات پنهان پا شود در حالی که به طور کلی ثبات و توازن بدنی را تقویت می کند.

 

با این وجود زمان انجام حرکت اسکوات باید شکل و فرم بدنی در حالتی مناسب قرار داشته باشد. اشخاص زیادی فکر می کنند روش صحیح انجام این حرکت ورزشی را می دانند در حالی که وضعیت نامناسب آن ها در زمان انجام این حرکت می تواند صدمه های جدی و شدیدی به دنبال داشته باشد.

 

اسکوات, حرکت اسکوات, حرکت اسکات

اسکوات چیست

 

نکات تکنیکی حرکت فوق‌العاده اسکوات

متأسفانه خیلی از مربیان، آموزش حرکت اسکات را جدی نمی‌گیرند و با اشتباهاتی سبب می‌شوند که ستون فقراتِ ورزشکاران صدمه‌های جبران‌ناپذیری تحمل کنند.

 

با این وجود، انجام حرکت اسکوات سبب می‌شود که بیشترین میزان کشش بر فیبرهای ماهیچه‌ای وارد شود، ولی انجام چنین تمرینی مثل هر حرکت دیگری، احتیاج به تمرین زیاد دارد.

 

شیوه درست حرکت اسکات باید هم‌زمان به میزان حرکت کمر، زانوها، باسن و پاها توجه داشته باشید تا بتوانید تمرین را اصولی و با بیشترین بازده ممکن انجام دهید. برای شیوه درست اسکات، چند نکته مهم وجود دارد که باید به آن‌ها دقت داشته باشید تا به بدن و مفاصل خود صدمه نرسانید.

 

چه افرادی می توانند بهتر حرکت اسکوات را انجام بدهند؟

کسانی که دارای قد متوسط یا کوتاه هستند می توانند بهتر حرکت اسکوات را انجام دهند.

کسانی که مقاومت بدنشان بیشتر از دیگران است می توانند بهتر حرکت اسکوات را انجام دهند.

 

این اشخاص تمرین اسکوات را انجام ندهند

کسانی که دچار مشکل در مفاصل زانو، مچ پا و ستون فقرات و دیسک کمر هستند و یا عمل جراحی انجام داده اند، حتما برای اجرای این حرکت با پزشک معالج خود مشورت کنند، امکان دارد پزشک به آنها اجازه انجام این تمرین را ندهد.

 

افراد ابتدایی نباید به هیچ عنوان سرخود این تمرین را در برنامه خود اضافه کنند و باید ابتدا با مربی خود مشورت کرده و پیش از انجام تمرین آموزش های لازم را دریافت کنند.

 

اسکوات, حرکت اسکوات, حرکت اسکات

ورزش اسکوات

 

انواع اسکوات

اسکوات از بغل

اسکوات چرخشی

اسکوات با دست کشیده بالای سر

اسکوات پرشی

اسکوات دو مرحله ای

 

تکنیک انجام حرکت اسکوات با میله

- میله را در وضعیت تعادل بگیرید. به آن چنگ بزنید و کاملاً صاف در زیر میله بایستید. یک قدم به عقب بیایید و در حالی که میله بر روی قسمت بالایی پشت آرام گرفته بایستید.

 

اسکوات, حرکت اسکوات, حرکت اسکات

نحوه صحیح اسکات

 

- عمیق نفس بکشید. عضلات شکمی و لگن را منقبض کنید. پایین رفتن را آغاز کنید. پاها باید قدری به طرف بیرون باشد. زمانی که زانوهای تان را خم می کنید و لگن را به طرف عقب آزاد می کنید اطمینان پیدا کنید که زانوها از زاویه پاها پیروی کنند.

 

- به خم شدن زانوها ادامه دهید در حالی که ستون فقرات در وضعیت خنثی قرار دارد. بدن تان را به آهستگی به پایین بیاورید و تحت کنترل شدید زمانی که لگن را به طرف پشت آزاد می کنید . زانوها ی تان را بالای انگشتان نگه دارید.

 

اسکوات, حرکت اسکوات, حرکت اسکات

نحوه صحیح حرکت اسکات

 

- به خم شدن زانو ها ادامه دهید. لگن را به طرف عقب ببرید تا ران ها موازی با زمین قرار بگیرند. زانو زاویه ۹۰ در جه و بدن شما در این وضعیت باید در زاویه ۴۵ درجه قرار گرفته باشد. به وضعیت آغاز بر گردید. نفس را به بیرون بدهید زمانی که کاملاً ایستادید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------