برای ورزش کردن انگیزه می خواهید؟ (2)



برای ورزش کردن انگیزه می خواهید؟ (2)

برای ورزش کردن انگیزه می خواهید؟ (1)
بارها پیش آمده است که با خود می گوییم بهتر است ورزش کنم، و یا به اهمیت و فواید آن فکر می کنیم. اما مدام برای آن بهانه می آوریم و یا اراده کافی برای وارد عمل شدن را در خود پیدا نمی کنیم. تنها، وجدان خود را عذاب می دهیم بی آنکه برایش اقدامی بکنیم. اما هر مشکلی راه حلی دارد. برای این کار سه تکنیک موثر به شما معرفی می کنیم: هدفمند کردن افکار، هدفمند کردن رفتار، و هدفمند کردن روال زندگی

 

تکنیک دوم: هدفمند کردن رفتار.
1. تغذیه سالم داشته باشید.
اگر می خواستید در مورد رژیم مطلبی بخوانید، الان مشغول خواندن این متن نبودید. اما مسئله این است که همه چیز به طور ذاتی به هم مرتبط است. با تغذیه ای سالم، احساس سالم تری خواهید داشت، و با احساسی سالم، نیاز به ورزش را بیشتر حس خواهید کرد.

 

ورزش,راههای ایجاد انگیزه در ورزش,چگونه ورزش کنیم

 

-  علاوه بر تغذیه سالم، صبحانه فراموش نشود! صبحانه نه تنها برای تمام روز به شما انرژی می دهد، بلکه به شما کمک می کند تناسب اندامتان را حفظ کنید و قوی بمانید. نکته دیگر اینکه تا می توانید آب بنوشید! 


2. لباس و ست ورزشی جدید بخرید.
می خواهید برای ورزش کردن انگیزه پیدا کنید؟ یک دست لباس ورزشی قشنگ و جدید بخرید.

 

ورزش,راههای ایجاد انگیزه در ورزش,چگونه ورزش کنیم

 

- اما یادتان باشد اگر قرار است آن را در ماشین یا توی کمد بگذارید، فایده ای ندارد. لباس ها را جلوی چشمتان قرار دهید. آن را روی تخت خواب، میز و یا حتی روی کابینت آشپزخانه بگذارید، آنقدر آزارتان دهد تا مجبور شوید آن را بپوشید!


3. فعالیت های بی حاصل، و کم تحرک را با فعالیت های سالم جایگزین کنید.
برای مثال، بجای تماشای برنامه ای که علاقه چندانی به آن ندارید، ورزش کنید! همین که فکر کنید ورزش، جذاب تر از فلان برنامه است، برای انجام آن انرژی و انگیزه پیدا می کنید.
- چند وقت یکبار احساس تنبلی می کنید و یا حوصله تان سر می رود و یا به کارهایی مشغول می شوید که از آن لذتی نمی برید؟ اکثر اوغات! همه همینطور هستند.

 

اگر کنترل، دستتان است و کانال های تلوزیون را بالا و پایین می کنید، بدانید یکی از همان مواقع است. مجبور نیستید به باشگاه بروید، اما بلند شوید و به پیاده روی بروید، خانه را مرتب کنید، و ... فقط کار و فعالیت دیگری انجام دهید. مطمئن باشید پس از آن احساس بهتر و مفیدتری به شما دست خواهد داد!


4. خودتان را به سمت باشگاه هل دهید.
اگر می خواهید به باشگاه بروید اما حس آن را ندارید، بدون آنکه زیاد فکر کنید فقط به سمت باشگاه بروید. به خودتان بگویید اگر همچنان حس ورزش نداشتم، به خانه برمی گردم! البته خیلی بعید است وقتی آنجا رسیدید حوصله برگشت به خانه را پیدا کنید. سپس به خود بگویید فقط 10 دقیقه روی تردمیل راه می روم، و به همین ترتیب یکی دو تمرین دیگر را نیز انجام دهید. آنوقت می فهمید ورزش کردن چندان هم کار سختی نیست. مجبور نیستید برنامه ورزشی را دقیقا پیاده کنید. همینقدر فعالیت نیز موجب ترشح اندورفین می شود.

 

ورزش,راههای ایجاد انگیزه در ورزش,چگونه ورزش کنیم

 
- اگر برنامه تان ورزش در هوای آزاد است، قدم اصلی، پوشیدن لباس و قدم بعدی بیرون رفتن، و سپس قدم زدن است! وقتی لباس پوشیدید و از خانه بیرون رفتید متوجه می شوید که ورزش کردن چندان دشوار نیست.


5. روند و پیشرفت خود را مکتوب کنید.
با وجود آنکه خود، بدترین منتقدان خود هستیم، بدترین توانمندسازهای خود نیز به شمار می رویم. مثلا دوشنبه ذهنمان را برای انجام کاری آماده می کنیم درحالیکه تا سه شنبه صبح به کار دیگری مشغول می شویم. به همین دلیل، برای ماندن در مسیر، به دیگران احتیاج داریم. پس خانواده، دوستان، و همکاران خود را در جریان برنامه تان قرار دهید.

 

ورزش,راههای ایجاد انگیزه در ورزش,چگونه ورزش کنیم

 
- یک دفتر یادداشت تهیه کنید: بعد از اینکه به خانواده و دوستان خود در مورد برنامه تان گفتید، نوبت به مکتوب کردن روندتان می رسد. یک سری اعداد واقعی را باید به خاطر بسپارید و آنرا ثبت کنید (وزن، تاریخ، برنامه). می توانید گزارش خود را در یک دفترچه، کامپیوتر، و یا حتی در وبلاگی در اینترنت ثبت کنید.


6. مجله، وبلاگ و داستان های موفق بخوانید.
خواندن این مطالب شاید حسادت شما را بر انگیزاند، اما مطمئن باشید آن انگیزه ای که خواهانش هستید را به شما خواهد داد. این مطالب ذهنتان را در موضوعات فعال نگه می دارد و به شما نشان می دهد که چقدر این امور دست یافتنی و انجام شدنی است. فایده دیگر این است که اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش می دهید.

 

ورزش,راههای ایجاد انگیزه در ورزش,چگونه ورزش کنیم

 

-  خواندن داستان های موفق دیگران، دلگرمتان می کند و باعث می شود با خود فکر کنید «اگر او می تواند این کار را انجام دهد، من نیز می توانم». و دقیقا به همین شکل است. او یک انسان عادی است، مثل بقیه، نفر بعدی نیز شما هستید.


7. از تکنولوژی فاصله بگیرید.
در دنیای امروز اگر از تکنولوژی دور شوید، حس می کنید چیزی را گم کرده اید. آخرین باری که از تلفنتان دور شدید را بخاطر می آورید؟ شاید وقتی بود که در حمام بودید! پس آن را خاموش کنید و بقیه دستگاه ها را نیز خاموش کنید! چه کاری برای انجام دادن باقی می ماند؟ بروید ورزش کنید.

 

ورزش,راههای ایجاد انگیزه در ورزش,چگونه ورزش کنیم

 

- بله، منظور ما تلوزیون، تلفن، کامپیوتر، و تمام دار و دسته تکنولوژی است! وقتی زمان ورزش فرا می رسد و حس آن را ندارید، ارتباط خود را با تکنولوژی قطع کنید. به خود اجازه ندهید از این قبیل وسایل استفاده کنید. شاید باعث شود آنقدر کلافه شوید که به پیاده روی بروید!


8. در میان افراد پر انرژی و با انگیزه باشید.
دنیا پر از افرادی است که شکست تان را می خواهند. این قبیل افراد موفقیت را برایتان دشوار می کنند. این دسته افراد ارزش معاشرت ندارند.

 

ورزش,راههای ایجاد انگیزه در ورزش,چگونه ورزش کنیم

 
-امروزه ورزش کردن یک فعالیت عادی است. اکثر مردم بدنبال ورزش و یا رژیم هستند. هیچکس از ظاهر، و یا سلامت خود کاملا راضی نیست. از این امر می توانید به نفع خود استفاده کنید! آیا دوست، همکار، و یا عضوی در خانواده تان دارید که این دغدغه ها را داشته باشد؟ با هم یک تیم تشکیل دهید، از یکدیگر حمایت کنید، و بدین ترتیب قدرت تیم تان را افزایش دهید.


9. برای کاهش وزن رشوه بگیرید.
مطالعات نشان می دهد که هر چه برای کاهش وزن افراد پول بیشتری بدهی، وزن بیشتری کم می کنند. جالب نیست؟! اگر کسی را دارید (مثلا همسرتان) که بخاطر چاقی تان مدام به شما غر می زند، از او بخواهید برای هر کیلو کاهش وزن، مبلغی به شما بپردازد. پیشنهاد جالبی است، نه؟ حداقل آن است دیگر غر زدن او را نمی شنوید!

 

ورزش,راههای ایجاد انگیزه در ورزش,چگونه ورزش کنیم

 
-  می توانید به مدیر شرکت تان پیشنهاد دهید که برای کاهش وزن کارمندان پاداشی در نظر بگیرد.

منبع : bartarinha.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------