۹ تمرین آرام سازی



 

 

تمرین آرام سازی

 

در این تمرین ها، عضلات به ترتیب از سر به طرف پا یا برعکس سفت و 10 تا 15 ثانیه در این حالت نگه داشته می شوند و بعد باید به آرامی آنها را شل کرد. این سفت و شل شدن عضلات، تاثیر خوبی در آرامش ذهن دارد.

 

 

1.

 

ابتدا به یک مکان خلوت بروید، روی صندلی بنشینید، پشت خود را صاف نگه دارید، کف پاها را روی زمین بگذارید و دست ها را روی ران ها قرار دهید.

 

2.

 

ابروها را تا جایی که می توانید بالا بکشید و در این حالت نگه دارید و بعد به آ هستگی رها کنید.

 

3.

 

چشم هایتان را محکم ببندید و پلک ها را روی هم فشار دهید و در این حالت نگه دارید. حالا به آهستگی چشم ها را باز کنید. زبان خود را مدتی به سقف دهان فشار دهید و بعد آهسته آن را رها کنید. دندان های خود را روی هم فشار دهید و فشار را نگه دارید. حالا آن را به آهستگی رها کنید. در صورتی که دندان مصنوعی دارید، این حرکت را انجام ندهید.

 

4.

 

لب هایتان را به هم فشار دهید و چروک کنید. فشار را نگه دارید و آهسته رها کنید.

 

5.

 

شانه های خود را بالا بکشید و سفت نگه دارید و بعد آهسته به حالت اول برگردید.

 

6.

 

دست چپ را مشت و ساعد را روی بازو خم کنید و محکم فشار دهید و آن را در این حالت نگه دارید. سپس آهسته رهایش کنید. این حرکت را با دست راست نیز انجام دهید. یک نفس عمیق بکشید. ریه هایتان را از هوا پر کنید. نفس خود را حبس کنید و به شکم خود فشار بیاورید. مثل اینکه می خواهید شکم خود را باد کنید. حالا آهسته نفس خود را بیرون دهید و ریه را کاملا خالی کنید.

 

7.

 

کتف ها را تا جایی که می توانید به عقب ببرید. فشار دهید و در این حالت سفت نگه دارید. سپس به آرامی رهایش کنید.

 

8.

 

پای چپ را صاف نگه دارید. پنجه پا را به بیرون بکشید و در این حالت نگه دارید. بعد آن را به طرف خودتان خم کنید. پا را سفت در این حالت نگه دارید و آهسته آن را زمین بگذارید. این حرکت را با پای راست تکرار کنید.

 

9.

 

زانوی چپ را خم کنید و ران را تا جایی که می توانید بالا بیاورید و سفت نگه دارید. سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید. این حرکت را با پای راست تکرار کنید.

منبع:

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------