پنج مشکلی که نشان می‌دهد باید بیشتر ورزش کنید



ورزش کردن سیستم ایمنی بدن را قدرتمندتر می‌کند و از بروز بیماری‌های جلوگیری می‌کند

 

ورزش کردن حتی در خانه می‌تواند سلامت را افزایش دهد و از بروز بیماری‌ها جلوگیری کند. اگر می خواهید سالم باشید باید اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی ورزش می کنید. نشانه‌هایی وجود دارد که مشخص می‌کند میزان ورزش کردن شما کافی نیست.

 

ورزش کردن فواید زیادی از جمله افزایش کیفیت زندگی، بهبود بخشیدن به روحیه، افزایش سوخت و ساز بدن، انرژی و کاهش احتمال بیماری‌ها داد.

 

به گزارش insider،انجمن قلب آمریکا پیشنهاد داده است که افراد حداقل ۷۵ ‌دقیقه ورزش با شدت زیاد یا ۱۵۰ ‌دقیقه ورزش با شدت متوسط در طول هفته‌ انجام دهد.

 

نشانه‌هایی وجود دارد که مشخص می‌کند شما به ورزش بیشتر احتیاج دارید:

 

۱. زیاد بیمار می شوید: 

اگر مرتبا مریض می شوید و به نظر شما این مساله غیر عادی است باید بیشتر ورزش کنید. ورزش کردن سیستم ایمنی بدن را قدرتمندتر می‌کند و از بروز بیماری‌های جلوگیری می‌کند.

 

۲. یبوست: 

اگر احساس می کنید که سیستم گوارشی شما خوب کار نمی‌کند و دچار یبوست می شوید بهتر است بیشتر ورزش کنید. ورزش کردن فعالیت روده‌ها را تحریک می‌کند. هر چقدر بیشتر ورزش کنید غذا راحت‌تر هضم می‌شود و روزها سریع‌تر کار می‌کنند.

 

۳. احساس تنگی نفس: 

احساس تنگی نفس یکی از نشانه‌هایی است که باید بیشتر ورزش کنید. تنگی نفس می‌تواند نشانه سوخت و ساز نامناسب یا مشکلات قلبی – عروقی باشد که هر دو با ورزش بهبود پیدا می‌کنند.

 

۴. احساس افسردگی: 

ورزش میزان دوپامین ، اندروفین را در وزن افزایش می‌دهد. این مساله از افسردگی جلوگیری می‌کند. کم بودن دوپامین باعث بروز عصبانیت و ناراحتی می‌شود.

 

۵. اختلال در خواب: 

فعالیت فیزیکی و ورزش باعث می‌شود که ساعت بدن تنظیم شود. افرادی که شب‌ها بی‌خوابی دارند، می‌توانند با انجام ورزش از این مشکل جلوگیری کنند.

 

منبع: سلامت نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------