روشهای انتخاب باشگاه مناسب



ورزش,باشگاه ورزشی,وِِیژگیهای باشگاه ورزشی خوب

 روشهای انتخاب باشگاه مناسب
با اینکه امتحان کردن باشگاه‌های مختلف برای کسب تجربه بد نیست اما پیدا کردن یک باشگاه مناسب می تواند یکی از سخت ترین قسمت های برنامه تناسب اندام شما باشد. خیلی ساده است: چرا باید جایی بروید که احساس ناراحتی کنید یا مطابق میلتان نباشد؟ پاسخ این است: به هیچ وجه نباید بروید. دراین مقاله اصول اولیه برای پیدا کردن باشگاهی که با نیازهای شما همخوانی داشته باشد و برای رسیدن به اهداف ورزشیتان کمکتان کند را  مطرح می کنیم.


دستورالعمل ها
بررسی ساده از باشگاه‌هایی که در اطراف محل زندگیتان یا محل کارتان قرار دارد.
مرحله 1: تهیه لیستی از چیزهایی که از یک باشگاه انتظار دارید  به گرفتن یک تصمیم بهتر و رسیدن به اهداف ورزشیتان کمک می کند.
لیستی از ویژگی هایی که از یک باشگاه انتظار دارید تهیه کنید. هر چیزی که برایتان مهم است را در این لیست بیاورید. مثل: تمیزی، تجهیزات، محل و هزینه. البته شاید نتوانید باشگاهی با همه ویژگی هایی که می خواهید پیدا کنید اما می توانید تصمیمی هوشیارانه تر بگیرید.


مرحله 2: درمورد امکانات موجود واقع بین باشید. یادتان باشد، ممکن است نتوانید تمام ویژگی های قید شده در لیستتان را در باشگاه مورد نظر پیدا کنید اما باید سعی کنید مهمترین آنها را با باشگاه مورد نظرتان تطابق دهید. اگر یک باشگاه را فقط به خاطر قیمتش انتخاب می کنید (بزرگترین اشتباه) و ویژگی های باشگاه با نیازهای شما تطابق ندارد،  فقط پولتان را دور ریخته اید چون احتمالاً پایتان را آنجا نمی گذارید.


مرحله 3: اگر اتاق رختکن جزء علایق شما نیست یک سد بزرگ سر راه تمرینتان قرار می دهید. وقتی برای بازدید یک باشگاه رفته اید خجالت نکشید و هر سوالی که دارید را از راهنمای باشگاه بپرسید حتی اگر در لیستتان نباشد. اگر خواستید یادداشت بردارید. یکی از مهمترین جاهایی که باید نگاه کنید اتاق رختکن است. اشتباه نکنید که فقط سرسری به آن نگاه کنید و بگویید که خوب بد نیست. ویژگی هایی از اتاق رختکن که برایتان اهمیت دارد مثل نظافت، امنیت و دوش ها را حتماً چک کنید.


مرحله 4: تجهیزات باشگاه باید به پیشبرد برنامه تمرینتان کمک کند نه اینکه موجب آزارتان باشد. همیشه تجهیزات باشگاه (وزنه های آزاد، دستگاه های بدنسازی، دستگاه های هوازی) را خوب بررسی کنید تا ببینید با برنامه تمرین شما مطابقت کند. همچنین به کیفیت و وضعیت آنها هم دقت کنید. خجالت نکشید و از مسئول باشگاه بخواهید که یک تکرار هم که شده روی دستگاه های مورد نظرتان امتحان کنید.


مرحله 5: هزینه باشگاه هم خیلی مهم است و باید با بودجه شما سازگار باشد. اما وقتی درمورد هزینه یک باشگاه می خواهید تصمیم بگیرید چند سوال را باید از ذهن بگذرانید:
- آیا عضویت شما برای یک مدت مشخص که دچار بیماری، مشکلات خانوادگی یا هر مسئله دیگری شدید، قابل فریز کردن است؟ اگر پاسخ مثبت است ببینید که این مدت محدودیتی دارد یا نیاز به هزینه بیشتر است؟


- آیا باشگاه مورد نظر ممکن است در آینده نزدیک شرایط ویژه بگذارد؟ خیلی سخت است که شهریه عضویت باشگاه را تمام و کمال بدهید و بعد ببینید که دو هفته بعد شرایط ویژه ثبت نام گذاشته اند.
- آیا باشگاه برای افراد یا سازمان های خاص تخفیف دارد؟ تخفیف مخصوص افراد مسن، تخفیف مخصوص دوستان و آشنایان و. . .


بااینکه هزینه باشگاه اهمیت زیادی دارد اما یادتان باشد این نباید تنها ملاک شما برای انتخاب باشگاه باشد. اگر بخواهید فقط بر مبنای هزینه باشگاهی را انتخاب کنید، مطمئناً نیازهایتان برآورده نخواهد شد.


مرحله 6: درباره پرسنل باشگاه تحقیق کنید. چه تعداد از پرسنل باشگاه مربیان کارت دار هستند؟ این مسئله نه تنها به درست تمرین کردن شما کمک می کند بلکه برای ایمنی شما اهمیت دارد.مربیان باشگاه باید حتماً کارت دار باشند و همچنین با اصول کمک های اولیه نیز آشنایی داشته باشند.


نکات و هشدارها
با سایر اعضای باشگاه درمورد آن صحبت کنید و اطلاعات بگیرید. آشنا شدن با نظر اعضای فعال یک باشگاه خیلی در شناخت آن موثر است.
- محل باشگاه اهمیت زیادی دارد و باید با نیازهای شما همخوانی داشته باشد. آمدورفت به باشگاهی که از محل زندگی یا کار شما خیلی دور باشد برایتان سخت خواهد بود.

- به قرارداد ثبت نام باشگاه خوب دقت کنید  و عضویتی را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای شما را تامین کند.
منبع : mardoman.net

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------