چگونه می‌توان به صورت نشسته ورزش کرد؟



ورزش,ورزش به صورت نشسته,تمرینات ورزشی به صورت نشسته

چگونه می‌توان به صورت نشسته ورزش کرد؟
حرکات ورزشی هستند که می‌توان آنها را به طور نشسته هم انجام داد. انجام حرکات نشسته می‌تواند به گرم کردن بدن قبل از شروع ورزش اصلی نیز کمک کند. همچنین اگر فضا برای ورزش کردن نباشد می‌توان به صورت نشسته نیز فعالیت کرد.به هنگام انجام این حرکات حالت بدن را درست نگه دارید. کمر را صاف نگه دارید و مطمئن شوید که حرکات شما کنترل شده و آرام انجام می‌شود. هنگام انجام این حرکات مراقب تنفس خود باشید و آن را حبس نکنید.


حرکات نشسته به شرح زیر هستند:
- روی زمین بنشینید، پاها را دراز کنید. پاشنه پاها را بر روی زمین قرار دهید. انگشتان پا را صاف نگه دارید و تا آنجا که می‌توانید انگشتان را بالا ببرید. چند ثانیه نگه دارید، سپس رها کنید.
- یکی از پاها را در حالی که زانوهای شما صاف است، مقابل خود نگه دارید و کل پا را بالا ببرید. پنج ثانیه پاها را بالا نگه دارید و دوباره آن را بر روی زمین بگذارید. سپس این کار را برای پای دیگر انجام دهید.


- یکی از زانوها را به سمت سقف خم کنید و در همین حال پای دیگر را پایین بیاورید. این حرکت مانند راه رفتن در جا است.
- یکی از دست‌ها را بالاتر از سر خود ببرید و کف دست را به سمت جلو نگه دارید. در این حالت باید آرنج صاف باشد. آرام دست را به کنار بدن بیاورید و این حرکت را با دست دیگر تکرار کنید.

- بنشینید و دست‌ها را در کنار بدن و کف دست‌ها را به سمت بالا نگه دارید. آرنج‌ها را خم کنید. طوری که دست‌ها شانه‌ها را لمس کنند و دوباره دست‌ها را صاف کنید و پایین بیاورید.


- در حالی که دست‌ها را در کنار بدن دارید، انگشت‌ها را به سمت زمین نگه دارید. یکی از دست‌ها را بالا بیاورید در حالی که آرنج‌ها صاف است و کف دست‌ها به سمت پایین است. به آرامی دست را دوباره پایین بیاورید و دست دیگر را به همین صورت بالا ببرید.
- در حالی که کمر را صاف نگه داشته‌اید. شانه‌ها را به سمت گوش‌ها بالا بیاورید. آرام شانه‌ها را آزاد کنید و با آن به همین ترتیب حرکت دایره‌ای بزنید.


- بنشینید و دست‌ها را در کنار بدن و انگشت‌ها را به سمت زمین نگه دارید. دست‌ها را از دو طرف باز کنید و آرنج‌ها را صاف نگه دارید. کف دست‌ها باید به سمت شما باشد. در این حالت دست‌ها را به صورت دایره‌ای در دامنه کوچک حرکت دهید.


- یکی از آرنج‌ها را خم کنید و انگشتان دست‌ها را بر روی شانه قرار دهید. شانه و آرنج را در جهت عقربه‌های ساعت و سپس خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. این حرکت را بر روی شانه دیگر تکرار کنید.

منبع:isna.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------