چگونه به ورزش کردن عادت کنيم؟



 

ورزش براي داشتن يک عمر طولاني و حفظ سلامتي واجب است . ورزش نه تنها بر طول عمر مي افزايد ، بلکه باعث مي شود کيفيت زندگي بهتر شود و احساس بهتري در طول دوران زندگي داشته باشيم .60 درصد از مردم اضافه وزن دارند . اين امر حاکي از آن است که انجام حرکات ورزشي براي ما مشکل است . مطالعات نشان داده اند کساني که به ورزش علاقه دارند ، خيلي راحت و بدون مشکل مي توانند حرکات ورزشي را انجام دهند . بنابراين قدم اول براي ورزش کردن اين است که چگونه آن را دوست بداريم .

 

 

تعيين وقت براي ورزش :


سخت ترين کار در ورزش ، برنامه ريزي براي آن است . در زندگي ما هميشه کار بر ورزش اولويت دارد ورزش فقط براي اوقات فراغت است . اما چه کسي در اين زمانه اوقات فراغت و بيکاري دارد ؟ پس با ورزش هم بايد به عنوان يک کار مثل بقيه کارهاي روزمره برخورد کرد و براي آن برنامه ريزي نمود. قدم اول اين است که 30 دقيقه از وقت تان را سه بار در هفته فقط به ورزش اختصاص دهيد . در جلسات اول وقتي زمان مورد نظر فرا رسيد ، تمام کارهاي خود را کنار بگذاريد . حتي به تلفن جواب ندهيد ، ننويسيد و فقط و فقط به ورزشي که دوست داريد انجام دهيد ، فکر کنيد . با اين کار احساس بهتري نسبت به ورزش پيدا مي کنيد و به اين نتيجه مي رسيد که اين زمان فقط به ورزش کردن اختصاص دارد و نه به چيز ديگري . عبور از اين مرحله به خود فرد بستگي دارد و حداقل يک هفته بايد براي آن در نظر گرفته شود .

 


شروع ورزش :


در مرحله ي بعدي ، ورزشي را که دوست داريد ، شروع کنيد . بعضي افراد ورزش هاي گروهي را ترجيح مي دهند و بعضي ديگر از ورزش هاي انفرادي لذت مي برند . عده اي هم هستند که ورزش کردن در خانه را مي پسندند . شما مي توانيد آنچه را دوست داريد انتخاب کنيد . در اين مرحله بايد يک حداقل زمان را براي ورزش تعيين کنيد . مثلاً شما بايد خود را موظف کنيد سه بار در هفته و هر بار نيم ساعت ورزش کنيد . حتي اگر بيمار شديد ، مسافرت رفتيد يا به شدت گرفتار بوديد ، مي توانيد در اين ساعات تعيين شده حرکات سبک کششي را انجام دهيد يا قدم بزنيد ، اما اين وقت را به کار ديگري اختصاص ندهيد ، به هر حال از حداقل زماني که براي ورزش در هفته تعيين کرده ايد ، کمتر ورزش نکنيد .

 


افزايش شدت ورزش :


بعد از مدتي که ورزش کرديد ، حتماً از يک مربي ورزشي کمک بگيريد تا حرکات بهتري به شما بياموزد . يادآوري مي کنيم که در تمام اين مراحل مهمترين چيز اين است که از حداقل ميزان زماني که براي ورزش خود در نظر گرفته ايد ، کمتر ورزش نکنيد .

 

 

به اثرات مفيد ورزش دقت کنيد :


توجه داشته باشيد که ورزش اثرات بسيار مفيدي در زندگي روزمره شما خواهد داشت . شما مي توانيد با استرس ها به راحتي مقابله کنيد ، مشکلات خود را راحت تر حل کنيد ، از خوردن غذا لذت بيشتري ببريد و تمايل بيشتري نسبت به غذاهاي گوناگون پيدا مي کنيد . به اين ترتيب کيفيت زندگي شما به مراتب بهتر مي شود .

 

 

هدف خود را عوض کنيد :


بيشتر ما ورزش مي کنيم تا لاغر شويم يا مي خواهيم بدن خود را عضلاني کنيم . متاسفانه اين اهداف در دراز مدت حاصل مي شوند و ممکن است شما را از ورزش کردن مايوس کنند . هميشه فکر کنيد که ورزش را براي حفظ سلامتي و افزايش انرژي در انجام کارهاي روزمره انجام مي دهيد . اينها اهدافي هستند که خيلي زود به آنها دست مي يابيد .

 

 

از تغييرات ايجاد شده لذت ببريد :

 

اگر مرتب ورزش کنيد ، تغييرات ايجاد شده در جريان شما براي تان لذت بخش خواهد بود . مثلاً وزن شما کاهش مي يابد ، عضلات شما شکل مناسبي به خود مي گيرد و انعطاف پذيري تان زياد مي شود .

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------