سه کلید موفقیت در ورزش



ورزش,راههای موفقیت در ورزش,روان شناسی ورزشی

سه کلید موفقیت در ورزش
سه کلید موفقیت در ورزش، آموزش خوب، تمرین و تکرار خوب، و از همه مهم تر اطمینان به مهارت های خودتان هست.
 بسیاری از افراد پذیرش نادرستی درباره ی یادگیری تکنیک های جدید دارند. بعضی از مربیان معتقدند که آنها صرفاً باید آن تکنیک جدیدی را به ورزشکاران بیاموزند که ورزشکاران حتماً باید دارای توانایی کاربرد صحیح تکنیک جدید باشند. همینطور بعضی از ورزشکاران نیز معتقدند که آنها باید توانمند در به کارگیری صحیح تکنیک در زمین بازی باشند. "اما این را به خاطر داشته باشید که تغییر در عرض یک شب اتفاق نمی افتد"...


زمانی که شما انتظار دارید که تغییر در عرض یک شب اتفاق بیفتد، مانند: یادگیری تکنیک چگونگی پرتاب توپ. شما خودتان را دارید برای شکست آماده می کنید. ورزشکاران باید تمرین کنند آنچه را که می آموزند تا بتوانند آن را به اجرا بگذارند. پس هر زمان شما چیز جدیدی را می آموزید (یا چیز جدیدی را آموزش می دهید)، آن نیازمند تکرار زیادی است تا یادگیری جدید اتفاق بیافتد.


حتی اگر پس از آن ورزشکاران در کاربرد تکنیک جدید و به کار گرفتن آن در زمان رقابت، دچار چالش باشند، این در واقع، زمان توجه به سه کلید موفقیت هست.
گاهی اوقات یادگیری، تمرین و تکرار به تنهایی در زمان کوتاهی اتفاق می افتند. اما سومین و مهم ترین کلید موفقیت (که بیشتر ذهنی است) اطمینان ورزشکاران است به مهارت هایشان و آنچه که آنها یاد می گیرند.


شما یا بازیکنان شما ممکن است که حضور و تکنیک های برجسته ای داشته باشید، اما باید اطمینان داشته باشید به آنچه که در تمرین برای کاربرد آن در زمان رقابت یاد می گیرید. عدم اطمینان به مهارت های خود، عمده ترین مشکل ورزشکارن است که نمی توانند "در رقابت" تکرارش کنند، "آنچه که آنها به آسانی هر روز در تمرین انجام می دهند".


دلیل این عدم اطمینان چیست؟! چندین موانع ذهنی می تواند در ان دخالت داشته باشد:
- ترس از شکست
- کمال گرایی
- انتظارات بالا
- تمرکز بر نتایج تا تمرکز بر روند کار
- فشار بازی در مسابقه بزرگ

برای انجام بهترین اجرای فرد، "مفهوم اطمینان" به طور جهانی از ورزشکاران نوجوان تا ورزشکاران حرفه ای کاربرد دارد، شما باید اطمینان داشته باشید، به آنچه که از تمرین می آموزید.

 

چگونه یاد بگیرید که به مهارت هایتان در زمان رقابت اطمینان داشته باشید؟
شما با غلبه بر موانع ذهنی ذکر شده در بالا شروع کنید. سپس شما باید به یک اجرا کننده تبدیل شوید و اجازه به ظهور مهارت هایتان دهید. این آن چیزی است که ما به عنوان یک ذهنیت عملکرد به آن اشاره داریم.
ورزشکاران بزرگ هر دو ذهنیت تمرین و ذهنیت عملکرد را دارند. ذهنیت عملکرد، توانایی تکیه و اعتماد به تمرین، بازی آزادانه و اجازه به جریان آن است. ورزشکاران در ذهنیت عملکرد به مهارت هایشان اطمینان دارند و توانایی به اجرا گذاشتن خودکار آنها را دارند. ورزشکارانی که دارای ذهنیت عملکرد هستند، اجرای عملکردشان را به عنوان عادت، غریزی، ناخودآگاه، طبیعی، روان و بدون تلاش توصیف می کنند. کنترل بدنتان یا کنترل مربیگری تان را متوقف سازید. "به خاطر داشته باشید که تغییر در عرض یک شب اتفاق نمی افتد". آن آموزش خوب، تمرین و تکرار خوب و اطمینان به مهارت هایتان را می طلبد، تا بتوانید در زمینه ی ورزش موفق باشید.
منبع : physicaledu.ir

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------