توصیه‌هایی برای دوچرخه‌سواران



آموزش دوچرخه سواری

برای دوچرخه‌سواری باید نکات خاصی را رعایت کرد تا از آسیب‌دیدگی‌ جلوگیری شود‎

 

دوچرخه‌سواری ورزش لذت بخش و مفرح است. در صورتی که این ورزش با شدت زیاد انجام شود سلامت سیستم قلبی - عروقی را افزایش می دهد. دوچرخه سواری در یک ساعت حدود ۵۰۰ کالری می سوزاند.

 

برای دوچرخه‌سواری باید نکات خاصی را رعایت کرد تا از آسیب‌دیدگی‌ جلوگیری شود. نکات زیر می‌توانند به افرادی که قصد دوچرخه‌سواری دارند کمک کند.

 

۱. از کلاه ایمنی استفاده کنید: 

در آمریکا سالانه شش هزار دوچرخه‌سوار دچار آسیب‌دیدگی‌ می‌شوند. آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر ۷۵ درصد این آسیب‌دیدگی‌ها را تشکیل می‌دهد. استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند تا ۹۰ درصد از احتمال آسیب مغزی بکاهد. از کلاه‌هایی استفاده کنید که استاندارد باشند.

 

۲. مطمئن شوید که دوچرخه اندازه شماست: 

هنگام خرید دوچرخه مطمئن شوید که اندازه شماست. دوچرخه خود را از جایی که معتبر باشد بخرید.

 

۳. صندلی راحت انتخاب کنید: 

بعضی صندلی‌های دوچرخه راحت‌تر هستند. طراحی زین دوچرخه نو برای زنان و مردان متفاوت است.

 

۴. آرام شروع کنید: 

اگر آمادگی جسمانی زیادی ندارید ابتدا دوچرخه‌سواری را آرام شروع کنید. تنها ۳۰ ‌دقیقه رکاب بزنید و ابتدا بر روی سطح صاف حرکت کنید و به تدریج می توانید شدت حرکت را افزایش دهید. بعد از مدتی می توانید بر روی سطح شیب دار حرکت کنید.

 

اصول دوچرخه سواری

دوچرخه‌سواری ورزش لذت بخش و مفرح است‎

 

 

۵. لباس راحت بپوشید: 

اگر زیاد دوچرخه‌سواری می کنید لباس دوچرخه سواری را تهیه کنید. این لباس کمتر بدن را دچار حساسیت می‌کند. کفش  های مخصوص دوچرخه‌سواری نیز رکاب زدن برای شما آسان‌تر می‌کند.

 

۶. در تاریکی مراقب باشید: 

بهتر است شب‌ها دوچرخه‌سواری نکنید، بیشتر مرگ‌ها بر اثر تصادف دوچرخه‌سواران بین ساعت ۶ تا ۹ شب اتفاق می افتد. اگر می خواهید در هوای تاریک دوچرخه‌سواری کنید لباس شب رنگ بپوشید و از نوارهای شب رنگ بر روی کلاه خود استفاده کنید.

 

۷. از قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی کنید: 

با وجود این که سوار  دوچرخه‌ هستید به علایم راهنمایی و رانندگی توجه کنید و خلاف جهت خیابان حرکت نکنید. با یک دوچرخه‌سوار دیگر کنار هم حرکت نکنید.

 

۸. به عضالت خود کمک کنید: 

بعد از رکاب زدن طولانی مدت بر روی سربالایی، لاکیتک اسید در عضلات شما افزایش می‌یابد و باعث ایجاد و سوزش در عضلات می‌شود. هنگامی که در سراشیبی قرار می‌گیرد پدال را رها نکنید. آرام آرام رکاب بزنید این کار باعث می‌شود که کم کم لاکتیک‌ اسید از بین برود.

 

۹. وضعیت بدن را تغییر دهید: 

وضعیت دست و بدن را مرتبا تغییر دهید. این کار باعث می‌شود که فشار بر روی یک عضله نباشد سعی کنیم که دستان خود را برای طولانی مدت بر روی قیمت خمیده دست دوچرخه قرار ندهید. این کار باعث می‌شود که به دست فشار بیاید.

 

۱۰. خوب ترمز کنید: 

هنگامی که می خواهید ترمز بگیرید از انتهای اهرم ترمز را فشار دهید تا کامل ترمز کار کند. در شرایطی که زمین خیس باشد و بر روی سر پایینی‌ها باید مراقب باشید که درست ترمز کنید. بسیار شدید ترمزها را فشار ندهید.

 

منبع: ایسنا

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------