سه ماده غذایی مفید برای ورزشکاران



تغذیه ورزشکاران

محققان دریافته‌اند که چه مواد غذایی برای ورزشکاران بهتر است‎

 

بسیاری از ورزشکاران با آزمون و خطا در می‌یابند که چه مواد غذایی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا کارایی بهتری داشته باشند، با این حال بررسی‌های مختلفی درباره تغذیه ورزشکاران صورت گرفته است و محققان دریافته‌اند که چه مواد غذایی برای ورزشکاران بهتر است.

 

سه ماده غذایی که فایده آن‌ها برای ورزشکاران اثبات شده است، عبارتند از:

 

شکلات تلخ: 

شکلات تلخ باعث افزایش نیتریک اکسید می‌شود این ماده باعث می‌شود که عروق‌ دچار تورم شوند و نیاز بدن به اکسیژن کم‌تر شود.

 

مطالعات منتشر شده در مجله بین‌المللی تغذیه ورزش این مساله را اثبات کرده است. در این بررسی‌ها تفاوت بین میزان مصرف اکسیژن در افرادی که شکلات تلخ مصرف کرده بودند با افرادی که شکلات سفید مصرف کرده بودند مقایسه شد. بررسی‌ها نشان داد که خوردن شکلات تلخ باعث مصرف کم‌تر اکسیژن در بدن می‌شود.

 

چغندر: 

مصرف نیترات با افزایش کارایی ورزش در ارتباط است. مطالعات منتشر شده در مجله تغذیه و رژیم غذایی این مساله را اثبات کرده است. افراد  مورد بررسی در این مطالعات چغندر پخته مصرف کردند و ۷۵ ‌دقیقه بعد بر روی تردمیل دویدند. بررسی‌ها نشان داد که خوردن چغندر پخته باعث می‌شود که شرکت کنندگان پنج درصد سریع‌تر از دیگران می‌دوند.

 

آب گیلاس: 

گیلاس باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود. آب گیلاس بعد از ورزش می‌تواند برای ریکاوری مفید باشد. در بررسی‌های انجام شده بر روی تاثیر آب گیلاس دوندگان ماراتن قبل از مسابقه شروع به مصرف آب گیلاس کردند و تا ۴۸ ساعت بعد از مسابقه به این کار ادامه‌ دادند.

 

آب گیلاس باعث افزایش آنتی اکسیدان در بدن می‌شود و به ریکاوری سرعت می‌بخشد.

 

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------