بياييد به ورزش عادت کنيم!



 

بیایید به ورزش عادت کنیم

 

هيچ کس نمي‌تواند با اين جمله مخالفت کند که اگر مي‌خواهيد وزن‌تن کم شود بايد ورزش کنيد. اما خيلي از ما به دليل تنبلي، بي‌حوصلگي، پرمشغلگي يا هر بهانه ديگر از انجام ورزش طفره مي‌رويم، نخوردن غذا و رژيم غذايي را بر انجام ورزش ترجيح مي‌دهيم حال آنکه هيچ راهي براي کاهش وزن موفق بهتر از فعاليت جسماني و ورزش نيست.

 

کارشناسان مي‌گويند ورزش بايد مانند خيلی از کارهاي ديگر مثل درس خواندن، غذا خوردن، انجام امور بهداشتي و... بخشي از برنامه‌هاي روزمره ما باشد يعني مانند مسواک زدن ملزم به انجام آن باشيم. و البته از انجام آن لذت ببريم نه اينکه با سختي و مشقت خود را مجبور به انجام آن کنيم. شروع روز با ورزش بهترين زمان براي عادت کردن به ورزش است. اما اگر نمي‌توانيد هر زماني که برايتان مقدور است کمي ورزش کنيد وسط روز بعدازظهر و حتي عصر.

 

بياييد ورزش را کار روزمره خود کنيم همه ما مي‌دانيم اگر خواب بد و نامناسبي داشته باشيم هورمون‌هايي که مسوول کنترل اشتها در ما هستند هم دچار تغييراتي مي‌شوند و ورزش صبحگاهي روي ساعت بيولوژيک بدن تاثير گذاشته و موجب بهتر شدن خواب ما مي‌شو. بنابراين خواب خوب به کنترل تعادل هورموني که کنترل کننده اشتها هستند کمک شاياني مي‌کند. يک مطالعه تازه نشان مي‌دهد ورزش يوگا (يک فعاليت جمعي صبح‌گاهي) مي‌تواند از افزايش وزن در سنين ميانسالي جلوگيري کند. افرادي که وزن طبيعي دارند به انجام يوگا مي‌پردازند، کمتر از افرادي که اين ورزش را انجام نمي‌دهند کمتر به اضافه وزن مبتلا مي‌شوند.

 

بیایید به ورزش عادت کنیم

 

اگر واقعا قصد دارد وزن‌تان را کم کنيد 60 تا 90 دقيقه هر روز هفته ورزش کنيد. سعي کنيد ابتدا از 10 دقيقه و چند بار در روز شروع کنيد. اگر مي‌خواهيد شروع به ورزش کنيد اول به اين نکات توجه کنيد. · با پزشک خود مشورت کنيد. اگر مبتلا به اضافه وزن هستيد بيماري‌هاي قلبي، فشارخون بالا، کلسترول بالا عوامل خطري هستند که شما را تهديد مي‌کند. پس قبل از شروع ورزش حتما از پزشک تاييديه بگيريد.

 

با پياده‌روي شروع کنيد روزانه 10 تا 15 دقيقه پياده‌روي کنيد و به تدريج آن را به 20 و 30 دقيقه افزايش دهيد. · با موسيقي ورزش کنيد اگر دوست داريد روزي آرام را شروع کنيد علاوه بر اينکه به پياده‌روي مي‌رويد يک موسيقي آرام را به همراه داشته باشيد و با آن شروع به ورزش کنيد. آخر هفته به تعطيلات ورزشي نرويد ورزش کردن آخر هفته لذت ديگري دارد چراکه با فراق بال مي‌توانيد به انجام هرگونه ورزش دلخواه بپردازيد. اگر قرار باشد ورزش جزيي از فعاليت روزه شود پس آخر هفته‌ها هم نبايد از اين امر مستثنا باشد. با دوستان خود قرار بگذاريد، کوه‌نوردي، اسکي، پياده‌روي جمعي و مشارکت فرزندان و همسر، بازي‌هايي که در آن دويدن و پريدن است از جمله ورزش‌هاي شادي‌آور و نشاط‌آور و خاطره‌انگيز براي شا و خانواده‌تان است.

منبع:webmd

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------