آخرین اخبار فرهنگی - هنری

سینمای ایران,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند

در سینمای ایران پرداختن به پرونده‌های جنایی به اندازه هالیوود رواج ندارد، چراکه موانعی زیادی در مسیر به تصویر کشیدن آنها…

موافقید یا مخالف؟ / فريبرز عرب نيا چمران حاتمي كيا شد+ اطلاعاتی دیگر درباره پروژه



فريبرز عرب نيا,عکس فريبرز عرب نيا,اخبار هنری

 

فريبرز عرب‌نيا نقش شهيد مصطفي چمران را در فيلم جديد ابراهيم حاتمي‌كيا بازي مي‌كند.

 

به گزارش «باني فيلم» ، در حاليكه پيش توليد اين پروژه مدتي است آغاز شده، دست‌اندركاران آن با فريبرز عرب‌نيا براي ايفاي نقش اصلي «چ» به توافق رسيده‌اند. تست گريم اين بازيگر براي نقش شهيدچمران انجام شده تا براي دومين بار همكاري فريبرز عرب‌نيا و ابراهيم حاتمي‌كيا شكل بگيرد. عرب‌نيا سال 69 در فيلم «وصل نيكان» حااتمي‌كيا نقش كوتاهي بازي كرده بود. بعد از بازي عرب‌نيا در نقش مختار در سريال «مختارنامه» اين براي دومين بار است كه اين بازيگر نقش يك شخصيت واقعي را ايفا مي‌كند.

 

به غيراز عرب‌نيا، مريلا زارعي نيز براي بازي در فيلم «چ» قرارداد امضا كرده است. زارعي پيش از اين در «دعوت» و فيلم توقيفي حاتمي‌كيا «گزارش يك جشن» بازي كرده بود و براي سومين بار است كه جلوي دوربين اين كارگردان مي‌رود. سايت اين فيلم چند روز قبل بدون اشاره به نام فريبرز عرب‌نيا تصاوير محوي از تست گريم شهيد چمران را منتشر و اعلام كرده بود كه حاتمي‌كيا بازيگر اين نقش را پيدا كرده است.

 

حاتمي‌كيا و مهدي كريمي تهيه‌كننده اين پروژه مشغول مذاكره براي انتخاب بقيه بازيگران و عوامل پشت دوربين «چ» هستند. قرار است با پايان يافتن پيش توليد، اين فيلم كليد بخورد. بخش‌هايي از فيلم حاتمي‌كيا در منطقه اورامانات كرمانشاه فيلمبرداري مي‌شود. در اين فيلم قرار است دو روز و دو شب از زندگي شهيدچمران (از بيست و پنجم تا بيست و هفتم مرداد 1358) به تصوير كشيده شود.

 

مجوز ساخت فيلم«چ» به تازگي از سوي اداره نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد صادر شده است.

 

منبع:caffecinema.com

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------