حامد سلیمان‌زاده از داوران مراسم جوایز «گلدن گلوب» ۲۰۲۳



حامد سلیمان‌زاده،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
حامد سلیمان‌زاده منتقد، پژوهشگر، مدرس بین‌المللی و فیلمساز ایرانی، به عنوان یکی از داوران هشتادمین دوره مراسم جوایز «گلدن گلوب» ۲۰۲۳ در کشور آمریکا انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، حامد سلیمان‌زاده که پیش از این داوری جشنواره‌های معتبر و مهم سینمای جهان از جمله کن فرانسه، برلین آلمان، گوتنبرگ سوئد، اُبرهاوزن آلمان، استانبول ترکیه و... را در پرونده هنری خود دارد اولین ایرانی در طول ادوار برگزاری مراسم سینمایی و تلویزیونی معتبر جوایز «گلدن گلوب» (Golden Globe Awards) به شمار می‌رود که به عنوان رأی‌دهنده در بخش سینما حضور دارد. 

 

این دعوت از سمت انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (Hollywood Foriegn Press Asssociation) صورت گرفته است که وظیفه برگزاری مراسم گلدن گلوب در لس‌آنجلس آمریکا را برعهده دارد و هشتادمین دوره آن قرار است در ژانویه ۲۰۲۳ در بورلی هیلز لس‌آنجلس در کشور برگزار شود.

 

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) یک سازمان غیرانتفاعی متشکل از روزنامه‌نگاران و عکاسانی است که از فعالیت‌های تلویزیونی و سینمایی ایالات متحده آمریکا برای رسانه‌های دیداری و نوشتاری گزارش می‌دهند. این انجمن حدود ۱۰۵ عضو از ۵۵ کشور جهان دارد و امسال با تغییرات جدید بیش از ۱۰۰ نفر منتقد و روزنامه‌نگار دیگر از کشورهای مختلف جهان را به عنوان رأی‌دهنده مراسم گلدن گلوب دعوت کرده است. 

 

حامد سلیمان‌زاده هم‌اکنون ساکن شهر برلین در کشور آلمان است و به عنوان پژوهشگر و مدرس در زمینه فیلم و فلسفه با دانشگاه هنرهای برلین (UdK) همکاری دارد.

 

جوایز گلدن گلوب مجموعه جوایزی است که هر ساله در آمریکا و توسط اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی، هم داخلی و هم خارجی اهدا می‌شود. «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی نخستین فیلم فارسی‌زبان است که توانسته در سال ۲۰۱۲ برای بهترین فیلم خارجی این جایزه را کسب کند و در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ به ترتیب ایران با فیلم‌های «گذشته»، «فروشنده» و «قهرمان» در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان حضور داشت و نامزد دریافت جایزه بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------