تغییرات در برگزاری اسکار | نحوه رای دادن اعضا چه تغییراتی می‌کند؟



اسکار،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
در حالی که به آخر سال ۲۰۲۲ نزدیک می‌شویم بازار حدس و گمان‌ها درباره امیدداران دریافت جایزه اسکار بین‌المللی در محافل سینمایی داغ‌ شده است.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، منتقد این نشریه سینمایی با انتشار گزارشی به بررسی فیلم‌های حاضر در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ پرداخته است.

 

در همین حال تغییری هم در نحوه رای دادن اعضای آکادمی برای این بخش ایجاد شده و برای اولین بار قرار است اعضایی که رای می‌دهند ۱۵ فیلم منتخب خود را به ترتیب از یک تا ۱۵ رتبه‌بندی کنند. سال‌های پیش رای‌دهندگان تنها ۱۵ فیلم خود را انتخاب می‌کردند تا فهرست اولیه دربرگیرنده آن فیلم‌ها باشد.

 

در تغییر قابل توجهی که نسبت به گذشته ایجاد شده رای‌دهندگان به هر یک از انتخاب‌های خود از ۷ تا ۱۰ امتیاز می‌دهند و به این ترتیب وزن انتخاب‌های خود را تعیین می‌کنند.

 

در حالی که امسال ۹۲ فیلم برای شرکت در این رقابت معرفی شده‌اند، هنوز واجد شرایط بودن همه آنها اعلام نشده است و هنوز روشن نیست اعضای کدام شاخه‌های اسکار باید به این بخش رای بدهند، اما با کمی بیش از ۹۶۰۰ رای دهنده واجد شرایط، گفته شده بیش از هزار عضو آکادمی در این بخش به انتخاب نامزدها می‌پردازند.

 

امسال شیوه رای دادن در این بخش با بخش بهترین فیلم تفاوت دارد. در حالی که برای انتخاب نامزدهای بهترین فیلم از رای‌دهندگان خواسته می‌شود تا بیشترین فیلم را تماشا کنند و رای بدهند، اما در بخش بهترین فیلم بین‌المللی نحوه رای دادن متفاوت است. امسال ۹۲ فیلم شرکت‌کننده در این بخش در ۱۱ گروه که ۴ گروه دربرگیرنده ۹ فیلم و بقیه دربرگیرنده ۸ فیلم هستند تقسیم شده‌اند و هر عضو رای دهنده آکادمی باید همه فیلم‌های گروه خود را حتماً ببیند و از دیگر فیلم‌های شرکت‌کننده نیز هر یک را که تمایل داشت تماشا کند و فهرست خود را بر مبنای بهترین‌ها به ترتیب تنظیم کند.

 

با وجود فیلم‌هایی چون «در جبهه غرب خبری نیست» نماینده آلمان، «نزدیک» نماینده بلژیک، «تصمیم به ترک» نماینده کره جنوبی می‌توان انتظار داشت این فیلم‌ها احتمالاً در صدر فهرست بیشترین رای‌دهندگان جای بگیرند و از سوی دیگر فیلم‌هایی مانند «باردو» نماینده مکزیک می‌توانند در فهرست برخی از رای دهندگان در راس جای بگیرند و از سوی دیگر برخی از رای‌دهندگان اصلاً آن را انتخاب نکنند.

 

برخی از فیلم‌ها هم در این رقابت بیشتر در صف میانه جای دارند مانند «کورساژ» از اتریش، «آرژانتین ۱۹۸۵» از آرژانتین و «ای‌او» از لهستان که می‌توانند در فهرست بیشتر رای‌دهندگان در نیمه بالا جای بگیرند.

 

در کنار تحلیل‌های منتقد ورایتی، نشریه هالیوود ریپورتر نیز در گزارشی ۵ فیلم از جمله «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی از ایران را به عنوان شانس‌های غیرمنتظره اسکار امسال معرفی کرده است.

 

فهرست نامزدهای اولیه اسکار که دربرگیرنده ۱۵ فیلم است ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و ۵ نامزد نهایی ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

 

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------