چرا دی کاپریو حاضر نشد فیلمنامه تایتانیک را بخواند؟



تایتانیک،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
جیمز کامرون کارگردان تایتانیک می‌گوید که لئوناردو دی‌کاپریو تمایلی به شرکت در تست بازیگری این فیلم نداشت و از خواندن دقیق فیلمنامه امتناع می‌کرد.

به گزارش ایرنا، دی کاپریو حضور در تست تایتانیک را نپذیرفت. بنابراین جیمز کامرون به او گفت که اگر فیلمنامه را نمی خوانی، این نقش را نخواهی گرفت.

 

این فیلمساز برنده اسکار بهترین فیلم، کارگردانی و تدوین برای تایتانیک که آواتار نیز برای او در این دسته‌بندی‌ها نامزدی‌هایی را به همراه داشت، در یک گفت‌وگوی ویدئویی با مجله GQ این مسأله که چگونه دی کاپریو در ابتدا از خواندن نقش جَک در مقابل کیت وینسلت در طول تست نمایشنامه امتناع کرد را یادآوری کرد.

 

او به دی کاپرو جوان که تا آن موقع شهرت جهانی نداشت گفت شما سناریو را می‌خوانی و یا این که نقش را نخواهی گرفت. دی کاپریو پس از بازی در فیلم‌های عاشقانهٔ رومئو + ژولیت در سال ۱۹۹۶ و تایتانیک در سال ۱۹۹۷ به شهرت بین‌المللی رسید.

 

کامرون در این گفت‌وگو می‌گوید جلسه‌ای با لئو بود که پس از آن یک تست بازیگری با او صورت گرفت. جلسه خنداه داری بود چرا که من در اتاق کنفرانس خودم نشسته و منتظر ملاقات با یک بازیگر هستم. به اطرافم نگاهی می اندازم و تمامی بازیگرها در جلسه حضور دارند که همگی می‌خواستند لئو را ملاقات کنند.

 

به گفته کارگردان تایتانیک، دی کاپریو در نخستن ملاقاتش همه را مجذوب خود کرد، اما تست بازیگری او تا حدودی چالش برانگیز بود. زمانی که کامرون تست بازیگری را برای دی کاپریو تنظیم کرد، کیت وینسلت از قبل برای بازی در نقش رز میخکوب شده بود.

 

کامرون می گوید: دی کاپریو چند روز بعد برگشت و من دوربین را برای ضبط فیلم تست او تنظیم کردم اما او نمی‌دانست که قرار است تست بدهد. او فکر می‌کرد که ملاقات دیگری با کیت دارد. به او گفتم، ما فقط به اتاق بعدی می‌رویم چند خطی با هم روخوانی سناریو می‌کنیم.

 

به دلیل چالش های دی کاپریو با این فیلم، کامرون آماده خط زدن او از فیلم بود که لئو به سمت او برگشت و گفت، صبر کن، یعنی اگر سناریو را نخوانم نقش را نمی‌گیرم؟ که کامرون به او گفته بود: بله. این یک پروژه بزرگ است که دو سال از زندگی‌ شما را می‌گیرد بنابراین من قصدی ندارم که با تصمیم‌گیری اشتباه در انتخاب بازیگر، این پروژه را خراب کنم. اگر می‌خواهی بخوان یا این که نقش را نمی‌گیری.

 

کامرون گفته است وقتی دی کاپریو وارد می‌شد انگار که تمامی وجودش منفی بود ولی درست وقتی که فرمان آغاز فیلمبرداری را دادم تبدیل به جک شد. کیت هم لبخندی در صورتش نمایان شد و آن‌ها صحنه را بازی کردند.

 

تایتانیک با بازی دی کاپریو و وینسلت در طول اکران خود به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل شد که اکنون با فروش ۲.۲ میلیارد دلار، سومین فیلم پرفروش جهان است.

 

پس از اینکه تایتانیک پرفروش‌ترین فیلم آن زمان شد، حجم کاری دی کاپریو تا چندین سال کاهش یافت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------