سنت‌شکنی «گلدن گلوب» به ضررش تمام شد



گلدن گلوب،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
تعداد مخاطبان تلویزیونی مراسم اهدای جوایز «گلدن گلوب ۲۰۲۳» در مقایسه با دو سال گذشته با ۹ درصد کاهش مواجه شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، حدود ۶.۳ میلیون بیننده مراسم اهدای جوایز «گلدن گلوب ۲۰۲۳» را از شبکه «ان بی سی» تماشا کردند و آمار مخاطبان تلویزیونی این مراسم به نسبت دو سال گذشته با ۹ درصد کاهش همراه شد.

 

در دوره گلدن گلوب ۲۰۲۱، ۶.۹ میلیون بیننده این مراسم را تماشا کردند.

 

سال گذشته هم به دلیل مجموعه‌ای از انتقادها به انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA)(انجمن رای‌دهنده برندگان گلدن گلوب) درباره نبود تنوع نژادی در این نهاد، مراسم اهدای جوایز «گلدن گلوب» پخش تلویزیونی نداشت.

 

اما مراسم امسال گلدن گلوب به‌رغم سنت همیشگی به جای یکشنبه در شامگاه سه‌شنبه برگزار شد تا با فصل لیگ ملی فوتبال آمریکایی تداخل نداشته باشد و این یکی از دلایل کاهش تعداد بیننده می‌تواند تلقی شود. هرچند آمار مربوط به پخش تلویزیونی تمام مراسم‌های اهدای جوایز هالیوود در سال‌های اخیر با افت همراه بوده است.

 

در ژانویه سال ۲۰۲۰، مراسم گلدن گلوب ۱۸.۳ میلیون بیننده تلویزیونی داشت. مراسم سال ۲۰۲۱ گلدن گلوب تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفت و بسیار از نامزدهای دریافت جایزه به صورت ویدئویی در مراسم شرکت کردند.

 

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در سال ۲۰۲۱ هیچ عضو خبرنگاری سیاهپوستی نداشت و پس از اینکه این نهاد تنوع نژادی در بین اعضا را اصلاح و تغییرات دیگری را اعمال کرد، شبکه «ان بی سی» برای پخش مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۲۳ بر اساس قرارداد یک ساله توافق کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------