واکنش مهرنیا به توضیحات دبیر اجرایی«فجر»



اخبار,اخبار فرهنگی

سرپرست گروه موسیقی «همایون» پس از واکنش دبیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر نسبت به انتقادات مطرح شده درباره نحوه انتخاب آثار، متن دیگری را منتشر کرد.

به گزارش مهر، مهران مهرنیا سرپرست گروه موسیقی «همایون» پس از واکنش شهرام صارمی دبیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر نسبت به انتقادات مطرح شده درباره نحوه انتخاب آثار، متن دیگری را منتشر کرد.

 

در متن نامه مهران مهرنیا آمده است:

برو ای سپر زپیشم که بجان رسید پیکان/ بگذار تا ببینم که، که می‌زند به تیرم؟

 

طی بیش از ۱۰ روزی که در مکالمات دوستانه به نحوه اجرای خارج از چارچوب اساسنامه و دعوت برخی افراد و گروه‌ها با قواعد پشت پرده‌ای نقد دارم، گمانم این بود که برگزارکنندگان را بتوان به روال اساسنامه بازگرداند، اما نشد.

 

پاسخ دوست هنرمند و همدل و همراه قدیم و از بد حادثه!! دبیر اجرایی فعلی جشنواره، شهرام صارمی بزرگوار، مرا به این باور قدیمی رساند که سیستم‌ها هستند که انسان‌ها را مدیریت می‌کنند. قصد اطاله کلام ندارم و پاسخ سه بندی دبیر اجرایی جشنواره را به کوتاهی چنین ارائه می‌کنم که:

 

۱-  در پاراگراف اول به جز تشکر از هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره که کاش مشخص می‌شد با چه مکانیزمی به این فستیوال راه یافته‌اند. ابراز مهر و لطفی فراوان به من شده که بابت آن سپاسگزارم و قدردان. شخص بنده و البته گروه ۲۴ ساله «همایون» هم به حضور و همراهی جناب شهرام صارمی و دیگر هنرمندان ارزشمند و توانا، در گذشته و با کمال میل، آینده، به خود می‌بالد.

 

۲- در پاراگراف دوم همچنان با گذر از موضوع نقد و اعتراض اینجانب که صراحتاً نحوه دعوت خارج از چارچوب اساسنامه و بدون رعایت قواعد شرکت در فراخوان است، من و گروهم را کنار معترضین به عدم انتخاب قرار داده‌اند. در حالیکه جناب صارمی و چند دوست مشترکمان شاهدانی بر این مدعا هستند که پیش از مشخص شدن نتیجه نظر هیات انتخاب، نقدهای من شفاها مطرح شده و از ابتدا عرض کردم، اگر همه گروه‌ها با سیستم عادلانه موکد در اساسنامه در جشنواره حضور یابند، هیچ اعتراضی پذیرفتنی نیست. ضمن اینکه تا امروز هیچ پیگیری برای فهم انتخاب یا عدم انتخابمان انجام ندادم و تنها از پاسخ جناب صارمی به این اطلاعات دست یافتم. اطلاعات بایگانی جشنواره فجر قطعا موجود است.

 

طی تمام ۲۳ دوره‌ای که گروه «همایون» تاسیس شده و امکان شرکت در جشنواره را داشتم تا امسال هیچ‌گاه درخواست شرکت در این فستیوال را به دلیل نبود دستورالعمل مشخص نحوه حضور گروه‌ها ارائه نکرده بودم و باز به شهادت عزیزان و بزرگانی چون جناب صارمی، هیچ‌گاه توصیه یا رانتی در حد شفاهی هم از دوستان نزدیکم که سمت‌هایی داشته و دارند نخواسته‌ام. کلیت این رویداد هنری نیز برای گروه ما که در فستیوال‌های مهم بین‌المللی سابقه حضور دارد موضوعی چندان مهم تلقی نمی‌شود. درخواست امسال صرفا به دلیل تصور خطایی بود که از قانونمند شدن روال برگزاری پیدا کردم؛«خود غلط بود آنچه می‌پنداشتیم».

 

 به‌زودی جدول جشنواره منتشر خواهد شد و همگی خواهند دانست گروه‌های موجود بسیار بیش از ۱۴یا ۱۵ عنوان هستند. جامعه موسیقی محیط بزرگی نیست. بسیاری نوازندگان خوب در چند گروه فعالند و خبرها می‌رسد و حتی نحوه حضور و جزئیات قراردادها روایت می‌شود. تلاش ما تمکین از روال قانونی و عادلانه شدن جشنواره بود، که با اتفاقات روزهای اخیر هزاران باره فهمیدیم سیستم‌ها هستند که انسان‌ها را شبیه خودشان می‌کنند، حتی اگر آن آدم‌ها نماد بارز اخلاق و عشق و انسانیت و مهر باشند.

 

۳- پایان سخن اینکه، دوستی گرمابه و گلستان نزدیک به سی ساله‌ام با شهرام صارمی و شناخت از صداقت و پاکی و اخلاق مداری و انسانیت وی این گمان را ایجاد می‌کند که به احتمال زیاد ایشان از برخی موضوعات پشت پرده بی‌خبرند وگرنه همواره او در صف اول تقابل با بی‌قانونی و بی‌عدالتی بوده و هست. باید به کمک هم تلاش کنیم سیستم را اصلاح کنیم که جز این راهی نیست.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------