چه کسی اسکار می‌گیرد و چه کسی لایق است؟



اخبار,اخبار فرهنگی,اسکار

عدم اجماع بی‌سابقه در بین داوران امسال، تردیدهای زیادی را در مورد بهترین بازیگران، کارگردانان، نویسندگان و سایر افرادی که قرار است جایزه اسکار را بگیرند، ایجاد کرده است. به گزارش سی ان ان، حالا با این اوصاف، پیش‌بینی برنده‌ها با شک و تردید بسیار همراه شده است و برخلاف سال‌های پیش، حدس و گمان در مورد برنده‌های جوایز اسکار امسال، کار ساده‌ای نیست.

 

با این‌حال، سرنخ‌هایی وجود دارد که می‌توان براساس آنها نتایج را پیش‌بینی کرد. به این‌ترتیب، پیش‌بینی‌هایی از افرادی که احتمالا برنده خواهند شد، و البته کسانی که مستحق برنده‌شدن هستند، ارایه می‌دهیم.

 

بهترین فیلم

برنده احتمالی: «کتاب سبز» - برنده مستحق: «رُما»

 

با وجود انتقادهای قابل توجهی که به فیلم «کتاب سبز» شده است، این فیلم تاریخی واقعیت‌محور، احتمالا جایزه بهترین فیلم را از آن خود خواهد کرد. پیشتر نیز این فیلم در جشنواره گلدن‌گلوب جوایزی را برده بود. اما در این میان، به نظر می‌رسد در میان رقبای اصلی این فیلم، «رُما» نیز وجود دارد؛ نه‌تنها به‌دلیل این‌که یک فیلم خارجی زبان است، بلکه به این دلیل که از نتفلیکس پخش شده است. همچنین «پلنگ سیاه» که جایزه انجمن صنفی را از آن خود کرده است، رقیب دیگری است. همه این فیلم‌ها مستحق پیروزی‌اند، اما «رُما» تفکری عمیق‌تر از سایرین ارایه می‌دهد و لایق‌ترین فیلم برای بردن جایزه بهترین فیلم است.

 

بهترین بازیگر مرد

برنده احتمالی و برنده مستحق: «رامی ملک»

 

«راپسودی بوهمی» فیلم فوق‌العاده‌ای نبود، اما موفقیت اصلی خود را تمام و کمال مدیون بازی رامی ملک است. «کریستین بیل»، سرسخت‌ترین رقیب اوست، اما فیلم «معاون» (Vice) که کریستین بیل در آن درخشیده است، احتمالا برنده جایزه دیگری می‌شود.

 

بهترین بازیگر زن

برنده احتمالی و برنده مستحق: «گلن کلوز»

 

گلن کلوز برای بازی در فیلم «همسر»، جایزه بهترین بازیگر زن را در گلدن‌گلوب از آن خود کرد. حالا این هفتمین‌بار است که نامزد جایزه بهترین بازیگر زن می‌شود. مهمترین رقیب او، لیدی گاگا است با بازی در فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود»، اما به نظر نمی‌آید که لیدی گاگا بتواند در این نبرد غالب شود.

 

بهترین بازیگر مکمل مرد

برنده احتمالی و برنده مستحق: «ماهرشالا علی»

 

دو‌ سال پس از فیلم «مهتاب»، که جایزه اسکار گرفت، ماهرشالا علی با بازی در فیلم کتاب سبز، که شاید ارزش چندانی هم نداشته باشد، در کنار بازیگرانی مثل ویگو مورتنسن قرار گرفته و ممکن است جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد را از آن خود کند.

 

بهترین بازیگر مکمل زن

برنده احتمالی و برنده مستحق: «رگینا کینگ»

 

رگینا کینگ پیشتر برای بازی در فیلم «اگر بیل استریت زبان داشت» برنده جایزه گلدن‌گلوب شده بود. حالا او یکی از محتمل‌ترین برندگان اسکار بهترین بازیگر مکمل زن است.

 

«امی آدامز» نیز یکی از رقبای اوست، اما به نظر نمی‌رسد نقشش به اندازه کافی دارای ریزه‌کاری‌هایی که داوران جشنواره را متقاعد کند، باشد.

 

بهترین کارگردان

برنده احتمالی و برنده مستحق: «آلفونسو کوارون» برای فیلم رُما

 

کارگردان مکزیکی فیلم رُما با این فیلم که ظاهرا فیلمی شخصی در مورد زندگی خودش و زنی است که او را بزرگ کرده، به اندازه‌ای مطرح شده که می‌تواند به‌راحتی مانع برنده‌شدن «اسپایک لی» شود.

 

بهترین فیلمنامه اورجینال

برنده احتمالی و برنده مستحق: «سوگلی»

 

به نظر می‌رسد فیلمنامه فوق‌العاده و البته طنزآمیز سوگلی که توسط دبورا دیویس و تونی مک‌ نامارا نوشته شده است، برنده جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال شود؛ اگرچه اتحادیه نویسندگان به فیلمنامه مستقل «رتبه هشتم» جایزه داده، اما از آن‌جا که این فیلم مستقل است، احتمالا شانسی در مقابل سوگلی نداشته باشد.

 

بهترین موسیقی

برنده احتمالی و برنده مستحق: «کم‌عمق» در فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود»

 

موسیقی «کم‌عمق» که توسط لیدی گاگا و بردلی کوپر به‌طور مشترک اجرا شده، کاملا مستحق برنده‌شدن بهترین موسیقی فیلم است، اما ممکن است که برنده نشود. با این‌حال، بعید است که داوران اسکار به اندازه‌ای کوته‌بین باشند که این ترانه را نادیده بگیرند.

 

بهترین فیلم مستند

برنده احتمالی: «آر.بی.جی»  ، برنده مستحق: «فری سولو»

 

دو فیلم مستند «آر.بی.جی» و «فری سولو» هردو مستندهای فوق‌العاده‌ای هستند، اما بعید است که داوران بتوانند در مقابل جایزه ندادن به فیلم «فری سولو» مقاومت زیادی کنند. فیلم «فری سولو» اثری حیرت‌انگیز در رابطه با داستان و جریانات یک صخره‌نورد فری سولو به نام الکس‌ هالند است.

 

بهترین فیلم خارجی

برنده احتمالی: «رُما» - برنده مستحق: «جنگ سرد»

 

گرچه فیلم «رُما» مستحق دریافت جایزه بهترین فیلم است، اما در میان فیلم‌های خارجی شرکت‌کننده در اسکار، فیلم «جنگ سرد» با صحنه‌های سیاه و سفید و نماهای جذاب، استحقاق بیشتری برای پیروزی دارد.

 

روزنامه شهروند

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------