آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

فیلم عربی - خوزستانی سینمای ایران آماده نمایش شد



اخبار,اخبار فرهنگی

«سامی» نخستین فیلم عربی - خوزستانی در تاریخ 120 ساله سینمای ایران آماده نمایش شد.

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی «سامی» به کارگردانی حبیب باوی ساجد و به تهیه‌کنندگی محبوبه هنریان، به عنوان نخستین فیلم عربی خوزستانی در تاریخ 120 ساله سینمای ایران پس از یک سال مراحل تهیه و تولید، آماده نمایش شد. 

 

ساجد داستان‌نویس، مستندساز و عضو انجمن صنفی مستندسازان از اسفند ماه سال گذشته در سکوت خبری مراحل پیش تولید فیلم سینمایی «سامی» را آغاز کرد.

 

وی در اردیبهشت ماه سال جاری در گرمای 53 درجه، به مدت60 جلسه در چند شهر استان خوزستان، فیلم‌برداری آن به پایان رساند. 

 

ساجد که معمولأ فیلم‌هایش را با توجه به اقلیم جنوب و آداب و رسوم مردم عرب استان خوزستان می‌سازد، در نخستین فیلم سینمایی خود نیز، به سراغ فرهنگ، بستر جغرافیایی، آدم‌ها و زبانی که می‌شناسد؛ رفته است.

 

وی که تاکنون به خاطر نگاهی نو به جنگ، نگاه انسانی به شرایط سخت و بغرنج جنگ، نگاه شاعرانه به مردم مرزنشین جنوب کشور در جنگ و ... جوایز متعددی را از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده است.

 

«سامی» سرگذشت عاشقانه مردی را روایت می‌کند که فقدان بیست ساله همسرش را باور ندارد و ساجد؛ برای باورپذیر جلوه‌دان فضا وآدم‌های این فیلم، از همان ابتدا تصمیم گرفته بود مجموعه‌ای از نابازیگران و یا بازیگران محلی و شناخته نشده، در کنار برخی عوامل فنی که برای نخستین بار تجربه بلند اثر سینمایی خود را آزموده‌اند، استفاده کند.

 

فیلم سینمایی «سامی» یادآور خاطرات سینمای جنوب در گذشته است، فضاهای بکر، زمخت و پر از گرما و سراب، از مؤلفه‌های جغرافیایی نخستین اثر سینمایی «حبیب باوی ساجد» است.

 

علی‌رضا شجاع نوری، سعید نگراوی، سید محمد آل‌مهدی، شاهرخ سخیراوی، امینه عبیات، مینا دغاغله، تقی آلبوخنفر، علی محمود الفلاحیه، سید شاکر موسوی، ابراهیم حبیبی، قادر بوعذار، عبدالله شاوردی، حسن بغلانی، کریم نیازمه، عبدالله بحرانی، فاطمه معتوقی حمیده جزایری عباس داودی، سالم دریس، یوسف دورقی و ... از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------