اولین سینمای روباز عربستان افتتاح شد



اخبار,اخبار فرهنگی,سینمای روباز عربستان

«الحوش» اولین سینمای روباز عربستان سعودی با ظرفیت ۷۵ صندلی در شهر ساحلی جَدّه کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، عربستان سعودی برای اولین بار دارای سینمای روباز شد. پیگیری‌های «محمود صباح» فیلمساز سعودی باعث احداث این سینما شد.

 

صباح سال گذشته فیلمی بحث برانگیز با عنوان «ازدواج دوم» ساخت. این کارگردان همچنین رئیس فستیوال فیلم دریای سرخ است که کار خود را در سال ۲۰۲۰ در جده آغاز می‌کند.

 

این سینمای روباز «الحوش» نام گرفته که واژه‌ای عربی به معنای «حیاط روباز» است. پس از اکران فیلم سینمایی «اودیسه فضایی» اثر استنلی کوبریک، فیلم‌های دیگری در این سینمای ۴۵ نفره اکران می‌شود که از آن جمله می‌توان به فیلم برنده نخل طلای کن با عنوان «سارقان فروشگاه» به کارگردانی «هیروکازو کورِ‌اِدا» نام برد.

 

با افتتاح این سینما تعداد سالن‌های اکران فیلم در کشور عربستان به ۵۰ سالن می‌رسد. شرکت سینماهای زنجیره‌ای AMC هم یک سالن سینما در شهر ریاض دارد که در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ با اکران فیلم «پلنگ سیاه» که به ۳۵ سال ممنوعیت فعالیت سینماهای عمومی پایان بخشید، خود را تاریخ‌ساز کرد.

 

مابقی سالن‌های سینمای عربستان توسط غول سالن‌های سینمای این کشور با نام «Vox» اداره می‌شود. تمام این سالن‌ها در دو شهر جَدّه و ریاض هستند. این شرکت عربستانی همچنین دو سالن پخش سینمایی «آی‌مکس» در مالکیت خود دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------