سریال «ارباب حلقه‌ها» کارگردان خود را شناخت



اخبار,اخبار فرهنگی

کمپانی آمازون، خوان آنتونیو بایونا خالق فیلم‌هایی چون «غیرممکن»، «هیولایی فرا می‌خواند» و «پارک ژوراسیک» را به عنوان کارگردان نسخه تلویزیونی پروژه «ارباب حلقه» خود انتخاب کرد.

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، استودیوی فیلمسازی آمازون با به خدمت گرفتن خوان آنتونیو بایونا، تهیه‌کننده و فیلمساز اسپانیایی، او را به عنوان کارگردان دو قسمت اول سریال «ارباب حلقه‌ها» برگزید.

 

این سریال در ادامه نسخه سینمایی پیتر جکسون در دنیای خیالی «سرزمین میانی» می‌گذرد و داستان‌های جدیدی از رمان کلاسیک «یاران حلقه» به قلم جی‌آر‌آر تالکین را به تصویر می‌کشد.

 

بایونا در گفتگویی دراین باره گفت: جی‌آر‌آر تالکین یکی از شگفت‌آورترین و الهام‌بخش‌ترین داستان‌های همه اعصار را خلق کرده است و به عنوان یک هوادار قدیمی، پیوستن به این پروژه آمازون یک افتخار و لذت مضاعف برای من است. او ادامه داد: بی‌صبرانه منتظرم تا تماشاچیانی از گوشه و کنار جهان را به «سرزمین میانی» ببرم و عجایب عصر دوم را با داستانی که تا کنون نشنیده‌اند را به آنها نشان دهم.

 

جی‌دی پین و پاتریک می‌کی سرپرست نویسندگان سریال «ارباب حلقه‌ها» هستند و جنیفر هاتچینسون، نویسنده سریال «افسارگسیخته» و برایان کاگمن از نویسندگان «بازی تاج و تخت» آنها را همراهی می‌کنند.

 

خوان آنتونیو بایونا از شاگردان گیرمو دل‌تورو است و فیلم‌هایش حال و هوای فانتزی تاریک دل تورو را دارد. اولین فیلم بلند او با نام «یتیم‌خانه» با نمایش در فستیوال فیلم کن در سال ۲۰۰۷ تحسین مخاطبان را برانگیخت و ۱۰ دقیقه مورد تشویق ایستاده آنها قرار گرفت. این فیلم بعدا ۷ جایزه گویا یا همان بالاترین جایزه ملی سینمای اسپانیا – شامل بهترین کارگردان تازه‌کار- را از آن خود کرد.

 

آخرین اثر بایونا هدایت فیلم «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی»(۲۰۱۸) بود که بیش از ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار فروش کرد.

 

«ارباب حلقه‌ها» نام رمانی به سبک خیال‌پردازی حماسی به قلم جی‌آر‌آر تالکین، نویسنده و زبان‌شناس انگلیسی است. نگارش این کتاب ۱۲سال، یعنی از سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۹ میلادی به طول انجامیده است. داستان کتاب در سرزمینی خیالی به نام سرزمین میانی که در زبان الفی به نام آردا شناخته می‌شود در جریان است. عنوان این مجموعه به شخصیت منفی این داستان یعنی «سائرون» اشاره می‌کند که سعی دارد با استفاده از حلقه‌ای اسرارآمیز و قدرتمند بر این سرزمین مسلط شود.

 

از این داستان یک اقتباس سینمایی سه قسمتی با نام‌های «یاران حلقه»، «دو برج» و «بازگشت پادشاه» نیز در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ به کارگردانی پیتر جکسون روی پرده‌های سینما آمده است. قسمت سوم این تریولوژی ۱۱ جایزه اسکار را از آن خود کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------