انتقاد تند معتمدی از قدرت سلطان کنسرت



اخبار,اخبار فرهنگی,معتمدی

محمد معتمدی در یادداشتی به بیان دلایلی پرداخته که نشان می دهد قدرت سلطان کنسرت از وزیر فرهنگ و ارشاد بیشتر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «سلطان کنسرت» واژه ای بود که برای نخستین بار محمد معتمدی آن را در فضای موسیقی ایران باب کرد. پیشترها بحث مافیای موسیقی در ایران جسته و گریخته مطرح میشد و همیشه هم هنرمندانِ بسیاری از وجود مافیا در بخش های مختلف موسیقی ایران سخن می گفتند.

 

چندی پیش در نشست خبریِ برگزاری کنسرت محمد معتمدی، این خواننده ادعا کرد که قدرت «سلطان کنسرت» از وزیر ارشاد و بسیاری از مسئولان فرهنگی بیشتر است. اکنون معتمدی یادداشتی نوشته و آن را در صفحه شخصی اش منتشر و دلایلی برای این ادعایش مطرح کرده است. گویا این نخستین بخش یادداشت معتمدی است و نوشته های او درباره سلطان کنسرت، همچنان ادامه دارد.

 

در ادامه بخش نخست یادداشت محمد معتمدی را می خوانید:

 

«پرسیده اند چطور ادعا کرده ای که سلطان کنسرت از وزیر ارشاد قوی تر است.

سعی می کنم در قالب چند یادداشت کوتاه، از ابعاد مختلف و به بیانی ساده مساله را توضیح دهم.

 

یادداشت اول – قدرت مالی

کل بودجه سالیانه دفتر موسیقی وزارت ارشاد حدود 10 میلیارد تومان است. تا اینجا را به خاطر داشته باشید.

 

با یک تحلیل و محاسبه ساده می بینیم که بر روی سایت خصوصی سلطان، به طور متوسط روزانه 10 هزار بلیت کنسرت و تئاتر و جشن و جُنگ و امثالهم برای تهران و شهرستان ها به فروش می رسد. میانگین بهای بلیت، امروز حدود صد هزار تومان است. یعنی روزانه یک میلیارد تمان به حساب سلطان واریز می شود. پنج درصد از مبلغ کل فروش بلیت سهم سلطان است. یعنی روزانه پنجام میلیون تومان.

 

اگر کل روزهای بلیت فروشی در سال را سیصد روز در نظر بگیریم می شود به عبارتی سالی پانزده میلیارد تومان درآمد سلطان.

 

یعنی یک و نیم برابر کل بودجه موسیقی کشور. تازه این سود خالص سلطان است و گردش مالی حدود سیصد میلیاردی حساب بانکی سلطان موجب اعطای تسهیلات و گشایش اعتبارات سنگین بانکی برای وی می باشد.

 

البته بخش قابل توجهی از آنچه بر روی سایت سلطان به فروش می رسد، کنسرت هایی است که خود سلطان در مقام برگزار کننده و تهیه کننده هاجرا می کند که اگر حتی بیست درصد از کل بلیت ها را شامل شود، درآمد سلطان در حالت بدبینانه به حدود چهل تا پنجاه میلیارد در سال می رسد.

 

اینگونه است که سلطان تنها با ثبت یک دامنه اینترنتی و از طریق یک لپ تاپ(و البته حمایت های چندین ساله درون سیستمی)، از بُعد مالی از وزارت ارشاد قوی تر است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------