آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

معرفی برترین‌های عکس فیلم/ سیروس الوند به کاسبان سینما:خجالت بکشید



اخبار,اخبار فرهنگی,پنجمین جشن عکاسان سینمای ایران
پنجمین جشن عکاسان سینما به دبیری علی نیک رفتار برگزار شد.

به گزارش مهر، پنجمین جشن عکاسان سینمای ایران شامگاه پنجشنبه ۲۴ مردادماه با حضور جمعی از سینماگران و عکاسان سینما در مرکز همایش‌های رایزن برگزار شد.

 

اجرای این مراسم که با یک ساعت و چهل و پنج دقیقه تاخیر آغاز شد، بر عهده احسان کرمی بود.

 

از چهره‌های حاضر در این مراسم می‌توان به همایون اسعدیان، فاطمه معتمدآریا، گوهر خیراندیش، محمدحسین فرحبخش، سیروس الوند، حسن غفاری، امیر عابدی، رامین حیدری فاروقی، همایون ارشادی، مرتصی رزاق کریمی، علی قائم‌مقامی، بهنوش طباطبایی، مهدی جعفری، فریبا کوثری، ویدا جوان، شایسته ایرانی، مرتضی‌علی عباس میرزایی، مهدی امینی‌خواه، شاهرخ فروتنیان، افسانه چهره آزاد و جمعی از عکاسان سینمایی اشاره کرد.

 

علی نیک‌رفتار دبیر پنجمین جشن عکاسان سینمای ایران و رییس انجمن صنفی عکاسان سینما در ابتدای مراسم گفت: نگاه‌مان در این جشن، حفظ جایگاه عکاسان سینما است و برنامه‌ریزی شده تا عکاسانی که عضو انجمن صنفی نیستند، اگر مایل باشند عضو شوند. 

 

وی تاکید کرد: در جشن عکاسان سینما سعی کردیم از هنرمندان و سینماگرانی که نگاه ویژه‌ای به عکس دارند، تقدیر کنیم.

 

نیک‌رفتار همچنین نقش عکس در تبلیغات سینمایی را بسزا دانست و گفت: تاریخ سینمای ایران را عکس‌ها ثبت کردند و بخشی از سینمای ایران مدیون عکس‌های سینمایی است.

 

رییس انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران در پایان با تشکر از مشاور و رییس دفتر شهردار تهران که در مراسم حضور داشتند، از تجهیز شدن عکاسان سینما با دوربین‌ها و تجهیزات جدید که به کمک محمدحسین فرج مدیرکل دفتر توسعه تجهیزات سینمایی نیز خبر داد.

 

احسان کرمی در ادامه مراسم گفت: سال‌های گذشته نمایشگاهی از عکس‌های عکاسان سینمایی برگزار می‌شد اما امسال قرار است کتابی متشکل از همه عکس‌های منتخب پنجمین جشن عکاسان سینمای ایران رونمایی شود.

 

سپس از همایون اسعدیان و همایون ارشادی دعوت کرد تا این کتاب را رونمایی کنند.

 

همایون ارشادی بعد از رونمایی کتاب، گفت: خیلی خوب است که کتابی از آثار عکاسان سینمایی منتشر شده است چون می‌توانیم همه عکس‌ها را یکجا داشته باشیم.

 

در ادامه، نوبت به تجلیل از سیروس الوند رسید که فیلمی کوتاه از او پخش شد و سپس خسرو دهقان و مرتصی شایسته برای تجلیل از الوند روی صحنه آمدند.

 

سیروس الوند سخنان خود را با قطعه شعری آغاز کرد و گفت: عکاسی در سینمای ایران و عکاسان سینما صنف محترم و مهجوری هستند. عکس، کارت ملی یک فیلم است؛ هر زمان به خانه دوست کجاست فکر می‌کنید عکسی از کودکی که از تپه‌ای بالا می‌رود به یاد می‌آورید. در هایت پارک لندن، یک عکاس، عکس می‌گرفت و خرج خانواده‌اش را می‌داد در حالی که همه موبایل داشتند اما آن مردم قدر عکس را می‌دانستند.

 

وی بیان کرد: فیلمبردار و عکاس بیکار داریم حتی کارگردانی داریم که مسافرکشی می‌کند، از طرف دیگر در همین سینما نفری وجود دارد که با یک تلفن میلیاردها تومان برای یک فیلم دریافت می‌کند. سینما حال خوبی ندارد چون هیچوقت اینقدر خودی و ناخودی در آن وجود نداشته است. خجالت بکشید! چقدر می‌خورید!! ۱۰ میلیارد می‌گیرند و همان ابتدای کار، سه میلیاردش را میخورند و با هفت میلیارد باقی مانده فیلم می‌سازند و برایشان هم مهم نیست که این فیلم بفروش است یا خیر.

 

وی همچنین با اشاره به دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از درگذشت خشایار الوند، بیان کرد: چندی پیش آقای صالحی برای تسلیت فوت برادرم به خانه ما آمد. آقای وزیر آیا می‌دانید که چه اتفاقاتی در سینما می‌افتد و سینماگران چگونه زندگی می‌کنند؟ آنها چیزی جز مردم ندارند چیزی که حتی دولتمردان هم به آن غبطه می‌خورند. نمی‌خواهم در جشن گلایه کنم اما ما به سینما نیامده‌ایم که پولدار شویم بلکه آمده‌ایم تا حرف‌مان را بزنیم.

 

تجلیل بعدی از حسین ملکی عکاس سینما، فیلمبردار و بازیگر بود که محمدعلی سجادی کارگردان و رضا مهاجر عکاس سینما برای آن روی صحنه آمدند.

 

محمدعلی سجادی قبل از تقدیر، درباره حسین ملکی گفت: حسین ملکی از آن دست افرادی است که فرزند زحمت و خیلی به درد بخور است. همه کاری کرده و بی جهت نیست که به او می گویند "حسین آرتیست". به نظر من او قدر کارهایی را که انجام داده، ندیده است شاید به این دلیل که عینک نمی‌زند و قیافه یک کتاب خوانده نمی‌گیرد. چنین افرادی که زحمت زیادی در سینما می‌کشند زیاد داریم و نباید تنها به چند اسم خاص بسنده کنیم.

 

حسین ملکی گفت: از ۱۴ سالگی وارد سینما شدم و اولین عکسی که ثبت کردم در تئاتری بود که بازیگران مطرح سینما در آن حضور داشتند و همین موضوع سبب شد بعد از آن تئاتر، وارد دنیای سینما شدم. نزدیک به ۶۲ سال است که در سینما فعال هستم و عایدی خاصی ندارم.

 

در ادامه از فاطمه معتمدآریا نماینده انجمن بازیگران سینما، وحید موساییان نماینده انجمن کارگردانان سینما و محمد منصوری نماینده انجمن مدیران تولید سینما تقدیر به عمل آمد.

 

فاطمه معتمدآریا همچنین در سخنانی اظهار کرد: ما مخلص هم هستیم چون همه‌مان یک هدف داریم و آن هم سینما است و بهتر است این سخنی که عکاسان سینما مطرح کردند، بپذیریم و حامی‌شان باشیم.

 

در ادامه از اسپانسرهای برنامه و اعضای انجمن عکاسان سینما که امور اجرایی پنجمین جشن را برعهده داشتند، تقدیر شد.

 

همایون اسعدیان، امیر عابدی، مجید خمسه، گوهر خیراندیش، مسعود رایگان، جواد جلالی و علی باقری هیات داوران پنجمین جشن عکاسان سینمای ایران بودند که برای معرفی عکاس برگزیده روی صحنه آمدند و در ادامه، بهنوش طباطبایی برای معرفی بهترین عکاس سینمایی روی صحنه آمد.

 

بر این اساس، تندیس شایستگی عکس به امید صالحی برای مجموعه عکس فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» اهدا شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------