آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمس‌لنگرودی: می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، دنیا ما را عوض کرد

پژوهشگر، خواننده و بازیگر پیشکسوت، گفت: احمد پوری خوب می‌داند که ما می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، اما دنیا ما را عوض کرد. به…

ساداتیان: مردم پلیس واقعی را در متری شش و نیم دیدند



اخبار,اخبار فرهنگی,ساداتیان
تهیه‌کننده فیلم "متری شش و نیم" گفت: ‌با وجود نقدهای بسیار، شخصیت پلیس در فیلم "متری شش و نیم" مورد توجه قرار گرفت چرا که ‌بسیاری از منتقدان سینما گفتند در این فیلم یک پلیس واقعی را دیدند.

سید جمال ساداتیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان این که فیلم متری شش و نیم به عنوان نماینده ایران در جشنواره فیلم ونیز شرکت می‌کند اظهار داشت: 5 هزار فیلم از سراسر جهان متقاضی حضور در این جشنواره بودند که فیلم متری شش و نیم از ایران برای حضور در بخش افق‌های جشنواره ونیز انتخاب شد.

 

وی افزود: امیدوارم این فیلم نظر داوران جشنواره را جلب کند و اتفاقات خوبی برای آن رقم بخورد تا بتوانیم افتخاری برای سینمای ایران کسب کنیم.

 

ساداتیان با بیان این که فیلم متری شش و نیم، هم در جشنواره فجر و هم در زمان اکران عمومی مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت، گفت: واکنش تماشاگران و منتقدان حاکی از آن است که از این فیلم رضایت داشتند و متری شش و نیم توانسته ارتباط خوبی با تماشاگران خود برقرار کند.

 

وی با اشاره به مشکلات سالن‌های نمایش در کشور عنوان کرد: بسیاری از سالن‌ها استاندارد نیستند و برخی از شهرستان‌ها نیز سالن ندارند به همین دلیل امیدواریم بخشی از علاقمندان که نتوانستند فیلم را در سینما ببینند، با تهیه این فیلم از شبکه نمایش خانگی، به تماشای این فیلم بنشینند.

 

ساداتیان با بیان این که این فیلم از ابتدای هفته در شبکه خانگی توزیع شده است، تصریح کرد: قبل از توزیع فیلم، نسخه قاچاق  آن در فضای مجازی منتشر شد اما مردم از آن استقبال نکردند تا نسخه رسمی فیلم را مشاهده کنند.

 

وی با اشاره به این که فیلم متری شش و نیم بیش از 17 میلیارد تومان در گیشه فروش داشت، تاکید کرد: بیش از مباحث تجاری و میزان فروش برای عوامل فیلم، این موضوع اهمیت دارد که مردم به ویژه جوانان که بیشتر در معرض بزه و آسیب‌های اجتماعی قرار دارند اینگونه فیلم‌ها را ببینند تا با آگاهی بیشتری نسبت به موضوعات اطراف خود واکنش نشان دهند.

 

سادتیان عنوان کرد: البته تولید فیلم با توجه به داستان و موضوع آن و نیز افزایش قیمت‌ها که همزمان با مراحل تولید فیلم شد بیش از انتظار ما هزینه در بر داشت‌، با این حال برای این که  این افزایش قیمت در کیفیت فیلم تاثیر منفی نگذارد سعی کردیم از هزینه‌ها کم نکنیم.

 

وی در رابطه با واکنش‌های متفاوت منتقدان و تماشاگران نسبت به شخصیت پلیس این فیلم هم گفت: به هرحال نیروی انتظامی و دستگا‌های دولتی یک سری بخشنامه‌ها دارند و علاقمندند تصویری که از آنها در فیلم‌ها به نمایش درمی‌آید بر اساس این بخشنامه‌ها باشد.

 

تهیه کننده فیلم متری شش و نیم بیان کرد: از سوی دیگرمردم جامعه  دوست دارند در فیلم‌ها در به تصویر کشیدن پلیس و سیستم اداری کشور،  نکات منفی و نکات مثبت با هم مطرح شوند.

 

وی افزود: خوشبختانه با وجود نقدهای بسیار شخصیت پلیس این فیلم مورد توجه قرار گرفت و مردم نیز با فیلم ارتباط خوبی برقرار کردند حتی بسیاری از منتقدان سینمایی هم گفتند در این فیلم یک پلیس واقعی را دیدند.

 

ساداتیان با بیان این که قصه‌های متعددی به دستم رسیده است اما هنوز تصمیمی برای ساخت فیلمی جدید ندارم، اظهار داشت: آنچه که برای ساختن یک فیلم ترغیبم می‌کند داستان و قصه فیلم است اما تا به حال قصه‌ای که برای ساخت فیلم جدید ترغیبم کند به دستم نرسیده است.

 

وی با اشاره به این که همه شهرهای کشور نیاز به سالن خوب و استاندارد دارند اما برخی از شهرها به شدت با معضل سالن دست به گریبانند، گفت: از مسئولان فرهنگی استان همدان انتظار داریم چند سالن خوب و استاندارد که توانایی نمایش فیلم با بهترین صدا و تصویر را داشته باشد در همدان احداث کنند.

 

تهیه کننده فیلم متری شش و نیم عنوان کرد: در صورت در اختیار داشتن فیلنامه‌ای مناسب برای نشان دادن زیبایی‌های شهر همدان این شهر را به عنوان لوکیشن فیلم انتخاب می‌کنم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------