آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

خبر مهم رئیس سازمان سینمایی/ حسین انتظامی:صورت‌جلسات شوراهای پروانه ساخت و نمایش را منتشر می‌کنیم



اخبار,اخبار فرهنگی
رئیس سازمان سینمایی در برنامه «شهر فرنگ» با موضوع چشم‌انداز سینمای ایران به سوالات مجری برنامه پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی به مناسبت روز ملی سینما در برنامه «شهر فرنگ» شبکه خبر حاضر شد و به سوالات حمیدرضا مدقق پاسخ داد.

 

رئیس سازمان سینمایی در ابتدا در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره عیادتش از جمال شورجه در روز ملی سینما و حال این روزهای این کارگردان گفت: با توجه به ضایعه‌ای که برای ایشان پیش آمد این روزها حالشان رو به بهبود است و از عزمشان برای ساخت سریال حضرت موسی(ع) گفتند. 

 

انتظامی در ابتدای بحث به مشارکت یا حمایت سازمان سینمایی در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امسال موسسات سازمان سینمایی اولویت‌های ساخت خودشان را اعلام کردند و تنها در آن قالب، مشارکت یا حمایت می‌کنیم که تصویب‌ها در شوراهای تخصصی اتفاق می‌افتد.

 

او در ادامه گفت: پیش‌بینی میکنم که شوراهای سازمان سینمایی چابک‌تر شوند؛ چون ورودی آن‌ها مانند سابق نیست. برعکس قبل که نزدیک به ۵۰-۶۰ فیلم‌ در فارابی تولید می‌شد. بخش خصوصی به معنای واقعی کلمه در سینما فعال شده است.

 

انتظامی در بخش دیگری از برنامه به بحث رده‌بندی سنی در سینما اشاره کرد و گفت: همه سینماگران و متخصصان حوزه‌های تربیتی از اصل موضوع رده‌بندی سنی استقبال می‌کنند. کارکرد این شورا با سایر شوراهای نظارتی متفاوت است.

او در ادامه در تبیین شورای رده‌بندی سنی که به تازگی تشکیل شده است گفت: عمده اعضای این شورا را روان‌شناسان و افراد مرتبط با حوزه‌های تربیتی تشکیل می‌دهند. در ابتدا براساس فیلمنامه پلان‌هایی از فیلم که از نظر آن‌ها موجب رده‌بندی سنی را می‌شود به فیلمساز اعلام می‌شود و فیلمساز تصمیم می‌گیرد که دوست دارد فیلمش با رده‌بنی سنی +۱۵ یا +۱۲ اکران شود یا بدون رده‌بندی. البته تاکنون فقط پیش‌نویس آیین‌نامه منتشر شده است تا بازخوردهای لازم را بگیریم و در آینده محدودیت‌ها را در نظام‌نامه اکران در نظر بگیریم اما این‌ آمادگی را داریم که اگر فرهنگ‌سازی لازم در خانواده‌ها به خودی خود نسبت به هشدار روی پوستر یا... انجام شود، ما به هدف خود رسیده‌ایم و نیازی به محدودیت نیست.

انتظامی تاکید کرد: قشر هدف ما در رده‌بندی کودک و نوجوان هستند و فیلم‌های ارزشمندی داریم که برای آن رده‌بندی سنی مناسب نیست.

 

رئیس سازمان سینمایی سپس گفت: الان دو سینماگر در شورای رده‌بندی حضور دارند اما انتقاداتی که به این موضوع می‌شود درست است و احتمالا این امر اصلاح می‌شود. البته باز هم تاکید می‌کنم که رویکرد این شورا موارد تربیتی است پس هرچه بتوانیم افراد شاخص‌تری در این حوزه داشته باشیم، بهتر است.

 

حسین انتظامی در ادامه به جشنواره‌های سازمان سینمایی اشاره کرد و گفت: پیش‌نویس آیین‌نامه جشنواره‌های سینمایی اوایل هفته آینده منتشر می‌شود تا نخبگان درباره آن نظرات خود را ارائه دهند.

 

او در ادامه گفت: در جشنواره فجر تغییر اساسی نخواهیم داشت اما رویه‌ها و ضوابط‌ روشن بیان می‌شود تا گلایه‌ها کمتر و اجماع بیشتر باشد.

 

انتظامی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره اینکه آیا جشنواره جهانی در جشنواره فیلم فجر ادغام می‌شود گفت: ظرفیت جشنواره جهانی حداقل در سطح منطقه‌ای به صورتی است که ما را به این نتیجه رساند که به شکل مستقل برگزار شوند. طبیعی است که اشکالات کوچک آن باید رفع شود اما با توجه به وضعیت کشور که می‌خواهند ما را منزوی کنند، این جشنواره می‌تواند مکالمه فرهنگی ایجاد کند.

 

او در ادامه در پاسخ این سوال صریح که آیا دبیر جشنواره جهانی تغییر می‌کند گفت: در هفته‌های آینده شورای سیاست‌گذاری آن مشخص می‌شود و پیش‌نویس آیین‌نامه جشنواره جهانی فیلم فجر نیز در هفته آینده اعلام خواهد شد.

 

رئیس سازمان سینمایی در ادامه درباره انتشار صورتجلسه‌های شوراهای پروانه ساخت و نمایش گفت: از نظر من، صورتجلسه شورای پروانه ساخت و نمایش سند دولتی است و می‌تواند در قدم بعد منتشر شود اما درباره رای اعضا، باید آن‌ها خودشان بخواهند این رای منتشر شود وگرنه ما اجازه انتشار نظر تک تک اعضا را نداریم؛ گرچه نظر خود من این است که خوب است که آرا منتشر شود.

 

انتظامی تاکید کرد: من در هیات نظارت بر مطبوعات معتقد بودم که حتی جزییات نظرات هم خوب است که منتشر شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------