رئیسیان: تا پایان دولت روحانی فیلم نمی‌سازم



اخبار,اخبار فرهنگی,علیرضا رئیسیان
علیرضا رییسیان کارگردان فیلم سینمایی «مردی بدون سایه» عنوان کرد که نسبت به شرایط فرهنگی کشور معترض است و در صورت عدم تغییر شرایط تا پایان دولت روحانی دیگر فیلم نخواهد ساخت زیرا شرایط فرهنگی در این دولت، اصلا در حد و اندازه فرهنگ ایران نیست...

به گزارش مهر، علیرضا رییسیان کارگردان فیلم سینمایی «مردی بدون سایه» که این روزها در حال اکران است، درباره نحوه اکران این اثر گفت: من از میزان مخاطبان و رضایتمندی آن‌ها خیلی راضی هستم ولی از چیدمان اکران و این نوع گروه‌بندی اصلا راضی نیستم و به نظرم ایرادهای جدی دارد این نوع گروه بندی برای اولین بار توسط آقای داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی وقت صورت گرفت به این شکل که هفت سرگروه ایجاد شد در حالی که پیش از این ۶ گروه نمایشی داشتیم. این کارگردان در توضیح بیشتر گفت:‌ صاحبان خیلی از این سرگروه‌ها، خودشان دفتر پخش دارند و این باعث می‌شود هم فیلم‌های خودشان را در این سرگروه‌ها اکران می‌کنند از همین رو این فاجعه باعث شد ما ریزش مخاطب داشتیم مقصر اصلی این ماجرا هم آقای داروغه‌زاده است چون این گروه بندی را ایشان ایجاد کرد و شورای صنفی هم آن را ادامه داد.

 

سالن سینما سالن وزنه‌برداری نیست!

وی با بیان اینکه چیدمان اکران غلط است، افزود: در حال حاضر حجم زیادی از فیلم‌ها پشت خط اکران مانده اند و باید بعد از آبان وضعیت نامناسب سینما را دید از سوی دیگر در فصل تابستان شاهد فیلمسوزی بودیم که این کار علاوه بر خسارت به فیلمسازان، لطمه فرهنگی هم دارد. باید عنوان کنم برخی سالن‌های سینما را با سالن‌های وزنه‌برداری اشتباه گرفته‌اند و مدام از رکورد فیلم‌هایشان می‌گویند این در حالی است که حداقل در وزنه‌برداری رکوردها واقعی است اما در سیما خیلی از رکوردها دروغین و قلابی است. در این میان آنچه که اهمیت دارد این است که فیلم‌های استاندارد و دارای مایه‌های اجتماعی به شدت در حال آسیب دیدن هستند و این حاصل دخالت ارشاد در چیدمان اکران است.

 

رییسیان عنوان کرد: من از فروش «مردی بدون سایه» راضی هستم کدام فیلمی همزمان با ما اکران شد و وضعیت بهتری پیدا کرد؟ آقای سرتیپی به‌عنوان مدیر دفتر پخش این فیلم هم از فروش بسیار راضی هستند البته ما توقع باکس آفیس نداریم ولی به نظرم «مردی بدون سایه» به‌عنوان یک فیلم جدی تاثیرگذار فروش خوبی را تجربه کرده است ضمن اینکه این فیلم در شرایطی به نمایش درآمد که ما با مسایلی مانند آخر شهریور، ماه محرم، شروع مدارس و دانشگاه‌ها و عدم تبلیغات مناسب رو به رو بودیم.

 

وی با اشاره به تبلیغات تلویزیونی این اثر عنوان کرد: تلویزیون بسیار به ما کم‌لطفی کرد و داستان این کم لطفی‌ها همچنان ادامه دارد البته این اتفاق برای دیگر فیلم‌ها هم رخ داده است و نابرابری در تبلیغات تلویزیونی بیداد می‌کند. با توجه به اینکه تلویزیون یک رسانه انحصاری است کاری که با شما به‌عنوان یک فیلمساز می‌کنند واقعاً جای تعجب دارد برای مثال نوع چیدمان تیزرها، زمان بندی پخش و اعمال سلیقه در آن‌ها به وضوح دیده می‌شود.

 

برای تفریح به اسپانیا نرفتیم!

کارگردان «دوران عاشقی» درباره فیلمبرداری بخش‌هایی از «مردی بدون سایه» در اسپانیا توضیح داد: شخصیت اصلی این فیلم باید از نظر مکانی با همسرش فاصله طولانی می‌داشت وگرنه همسرش می‌توانست به سراغ او رود و حقیقت را از نزدیک کشف کند بنابراین این فاصله باید طوری می‌بود که نمی‌توانست به راحتی به او دسترسی داشته باشد از همین رو فیلمبرداری در اسپانیا دقیقا با موضوع فیلم مرتبط بود ما حتی برای این موضوع برنامه‌ریزی کردیم که در یک جشن کارناوال مانند در اسپانیا باشیم چون درام اصلی «مردی بدون سایه» در آنجا اتفاق می‌افتاد بنابراین برای تفریح به آنجا نرفتیم ضمن اینکه ما گروه حرفه‌ای و یک اسپانسر در آنجا داشتیم. وی در پایان با اشاره به دیگر فعالیت‌هایش توضیح داد: در حال حاضر نسبت به شرایط فعلی معترضم و اگر این شرایط همچنان وجود داشته باشد فکر نمی‌کنم تا پایان دولت روحانی فیلم بسازم؛ این یک نوع اعتراض است چراکه شرایط فرهنگی در این دولت، اصلا در حد و اندازه فرهنگ ایران نیست.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------