طناز طباطبایی: شهاب حسینی از نویدمحمدزاده احساسی‌تر است/ تام هاردی را دوست دارم



اخبار,اخبار فرهنگی,طناز طباطبایی
طناز طباطبایی از علاقه خود به تام هاردی و مریل استریپ گفت و درباره تجربه همکاری با شهاب حسینی، نوید محمدزاده و هومن سیدی صحبت کرد.

به گزارش ایران‌آرت، طناز طباطبایی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، در سال 1380 با بازی در سریال "جوانی" به طور حرفه‌ای وارد حرفه بازیگری شد و از آن زمان تاکنون در بیش از 50 اثر سینمایی، تلویزیونی و نمایشی بازی کرده است. جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن در سومین جشن منتقدان، لوح تقدیر و جوایزی از سوی جشنواره زنان مستقل آمریکا به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن و نامزدی سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و سومین جشنواره فیلم فجر از جمله افتخارات این بازیگر است.

 

طناز طباطبایی در تازه‌ترین گفتگوی خود می‌گوید انتظار داشته برای بازی در فیلم "هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند" به کارگردانی پوران درخشنده حداقل نامزد دریافت سیمرغ می‌شده است. او در گفتگویی که با فریدون جیرانی در کافه آپارات انجام داده، درباره تجربه همکاری‌اش با هومن سیدی، نوید محمدزاده و شهاب حسینی می‌گوید و بازیگران خارجی مورد علاقه خود را نام می‌برد. طباطبایی درباره فیلم توقیف شده "ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا" به کارگردانی عبدالرضا کاهانی نیز می‌گوید بعید می‌داند این فکر اکران شود.

 

گزیده‌ای از صحبت‌های طناز طباطبایی در این گفت‌وگو را می‌خوانید.

 

نامزد نشدن در جشنواره فیلم فجر

من سر "هس دخترها فریاد نمی‌زنند" فکر می‌کردم حداقل اتفاقی که باید بیفتد این است که کاندیدا شوم. من کاندیدا هم نشدم! این (کاندیدا شدن) می‌توانست برای من مسیرهایی را باز کند یا کمک‌هایی به من بکند یا کمترین شکلش می‌توانست یک دلگرمی باشد. برایم سوال بود که چرا کاندیدا نشدم. اما جشنواره و جایزه نگرفتن به من یک قدرت مضاعف داد تا من یک دورنمای بزرگتر از سینما به دست آورم. امروز به یک انتخاب شخصی و حال درونی رسیده‌ام.

 

ماجرای قهر با هومن سیدی

من در فیلم "خشم و هیاهو" یک مونولوگ داشتم که من و هومن سیدی سر آن 10 روز با هم قهر کردیم. اما من بعد فهمیدم هومن به شدت می‌داند چه می‌خواهد و کارش را درست انجام می‌دهد. وقتی با هومن سیدی کار می‌کنید آب در دل‌تان تکان نمی‌خورد.

 

همکاری با نوید محمدزاده

رابطه‌ام با نوید سر کار عالی بود. نوید خیلی خوش‌اخلاق است و ما خارج از کار دوست‌های خوبی با هم هستیم و معاشرت داریم. سر "خشم و هیاهو" با نوید تماس می‌گرفتم و می‌گفتم نظرت راجع به چیزی که هومن سیدی می‌خواهد چیست و نوید چون قبلاً با هومن "سیزده" را کار کرده بود می‌گفت به هومن اعتماد کن.

 

نقش عجیب در "ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا"

من در "ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا" نقش بهاره را دارم. آن فیلم را خیلی دوست دارم. من و مهناز افشار وقتی فیلمنامه را خواندم به آقای کاهانی زنگ زدیم و گفتیم که چی؟ گفت اگر این که چی در بیاید من برنده‌ام. داستان راجع به یک سری دختر است که هفت و هشت بعدازظهر بیدار می‌شوند و دوازده شب پارتی‌های شبانه می‌گیرند تا شش و هفت صبح و بعد افترشان شروع می‌شود و بعد نُه و ده صبح می‌خوابند. یک زندگی آندرگرندی است که این زندگی آندرگرندی واقعی است و وجود دارد. اگر من جای مدیران بود فیلمسازی مثل آقای کاهانی که انگشتش را به سمت این زندگی و زن‌های این شکلی می‌برد را تحسین می‌کردم. هرچند بعید می‌دانم فیلم اکران شود!

 

بازیگران مورد علاقه؛ از معتمدآریا تا تام هاردی

من سوپراستارهای زن دوران خودمان مثل خانم نیکی کریمی و خانم هدیه تهرانی را خیلی دوست دارم ولی برای من سوسن تسلیمی یا خانم معتمدآریا به شدت قابل احترام و دوست‌داشتنی هستند و من خیلی دوست‌شان دارم.

 

در میان بازیگران خارجی زن مریل استریپ و جنیفر لارنس را دوست دارم. بازیگران مرد خارجی که می‌پسندم بیشتر هستند. از میان بازیگران مرد تام هاردی، آل پاچینو، متیو مک‌کانهی و آقایی که اخیراً جوکر بازی کرده (واکین فینیکس) را خیلی دوست دارم. در میان بازیگران قدیمی ایرانی خسرو شکیبایی را بی‌نهایت دوست دارم.

 

شهاب احساسی‌تر است

به نظر من شهاب بازیگر بسیار عمیق و دغدغه‌مندی است و زندگی پر چالشی داشته است. من به زیست این ادم و مسیری که آمده بی‌نهایت احترام می‌گذارم و بازیگری‌اش به شدت برایم دوست‌داشتنی است. بازی نوید و شهاب را دوست دارم اما شهاب برای من یک ویژگی روحی ذاتی و یک احساساتی دارد که من کمتر می‌توانم در نوید این احساسات را کشف کنم. نوید خیلی تکنیکال است و بسیار بازیگر موفقی است و اصلاً در این تردیدی نیست اما من وجوهات حتی سایه‌گونه و تاریک وجودی شهاب را دوست دارم و فکر می‌کنم بهش عمق خوبی را می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------