جایزه «کرک داگلاس» به «اسکورسیزی» رسید



اخبار,اخبار فرهنگی,مارتین اسکورسیزی
«مارتین اسکورسیزی» در مراسمی در حضور «آل پاچینو» و «لئوناردو دیکاپریو»، جایزه دستاورد سینمایی «کرک داگلاس» را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، «اسکورسیزی» چهاردهمین سینماگری است که پس از چهره‌هایی چون «جان تراولتا»، «اد هریس»، «کوئنتین تارانتینو»، «هریسون فورد»، «مایکل داگلاس»، «رابرت دنیرو»، «فارست ویتاکر»، «جسیکا لانگ»، «جین فوندا»، «وارت بیتی»، «جودی دنچ» و «هیو جکمن» جایزه سینمایی «کرک داگلاس» را دریافت می‌کند. 

 

این کارگردان ۷۶ ساله پس از دریافت جایزه‌اش از دستان «لئونارددو دی‌کاپریو» صحبت‌هایی درباره این که چرا سینما باید از الگوریتم‌ها و حساب‌ و کتاب‌های تجاری فاصله بگیرد مطرح کرد و در ادامه نیز از «رابرت دنیرو» بازیگر و دوست قدیمی‌اش و «لئوناردو دی‌کاپریو» بازیگر مورد علاقه‌اش نیز برای بازی در فیلم‌هایش تقدیر کرد.

 

«آل پاچینو» که در فیلم جدید «مرد ایرلندی» برای اولین بار با «اسکورسیزی» همکار ی داشته نیز در صحبت‌هایی اظهار کرد تقریبا ۵۰ سال است که «اسکوسیزی» را می‌شناسد اما هرگز فرصت مناسبی برای همکاری با وی فراهم نشده بود تا فیلم «مرد ایلندی».

 

او ادامه داد: تجربه کار با «مارتین» بسیار بالاتر از آن چیزی بود که امیدوار بودم و او به من احساس امنیت می‌دهد. این برای یک بازیگر بسیار مهم است چرا که شما در حال نقش‌آفرینی بسیار آسیب‌پذیر هستید. به راحتی می‌توان به «مارتین» اعتماد کرد چرا که کنترل حرفه‌ خود را به خوبی در دست دارد، به همین دلیل است که وی بهترین بازی‌ها را در فیلم‌هایش از بازیگران می‌گیرد. 

 

«کرک داگلاس» بازیگر کهنه‌کار و ۱۰۲ ساله آمریکایی که جایزه دستاورد جشنواره «سانتار باربارا» به افتخار وی نامگذاری شده است هم در پیامی ضبط شده گفت: «اسکورسیزی» کارگردان بسیار بزرگی است و به شوخی عنوان کرد که او را برای استفاده نکردن از من در فیلم‌های «گاو خشمگین»، «راننده تاکسی» و «تنگه وحشت» می‌بخشم. بسیار خوشحالم که تو (اسکورسیزی) امشب جایزه «کرک داگلاس» را دریافت می‌کنی.  

 

«مارتین اسکورسیزی» که ساخت فیلم‌هایی چون «خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «رفقای خوب» و دیگر آثار چون «تنگه وحشت»، «عصر معصومیت»، «کازینو»، «هوانورد»، «رفتگان»، «جزیره شاتر»،«هیوگو» و «گرگ وال‌استریت» را در کارنامه سینمایی دارد،در طول بیش از نیم قرن فعالیت سینمایی خود ۱۲ بار نامزد جایزه اسکار شده و یک بار نیز برای فیلم «رفتگان» در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم و کارگردانی شد. 

 

جدیدترین ساخته وی «مرد ایرلندی» با بازی «رابرت دنیرو» و «آل پاچینو» است که در آن «دنیرو» در نقش یک تبهکار مافیایی به نام «فرانک شیرن» بازی می‌کند که گفته می‌شود بیش از ۲۵ قتل را انجام داده است که مهمترین آن قتل «جیمی هوفا» رئیس اتحادیه کارگری آمریکا با بازی «آل پاچینو» است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------