آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

احمد کاوری: پخش «وارش» متوقف نخواهد شد/ هرگز به قومی توهین نمی‌کنیم



اخبار,اخبار فرهنگی,سریال وارش
کارگردان سریال «وارش» تاکید کرد به هیچ وجه قصد توهین به قومی را نداشته اند و سوتفاهم ایجاد شده است.

به گزارش صبا، احمد کاوری کارگردان «وارش» که هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سوم سیما پخش می‌شود از حواشی پیش‌آمده مبنی بر توهین به مردم گیلان در این سریال توضیح داد: در سریال «وارش» ما یک قهرمان داریم که از شرقی‌ترین ناحیه ایران به شمالی‌ترین بخش می‌آید، در آنجا خانواده‌ای تشکیل می‌دهد و پیوند این دو قوم شکل می‌گیرد.

 

هدف ما این بود که بین جوامع و اقوام الفتی ایجاد کنیم همچنین که اکثر افراد گیلانی سریال با شخصیت سیستانی داستان مهربان هستند به جز تعداد اندکی که الفاظی را که به کار می‌برند برای تحریک احساسات است و این موضوع ما را دچار سوتفاهم کرده است.

 

وی افزود: من نه قصد بی‌احترامی داشتم و نه این سوءتفاهم را احتمال می‌دادم بلکه نگران بودم به دلیل استفاده برخی کلمات نسبت به اهالی سیستان مانند واژه «غربتی» که در سریال به کار برده شد این سوتفاهم از طرف مردم سیستان پیش بیاید در صورتی که بسیار بزرگ منشانه با این مساله برخورد کردند.

 

کارگردان «وارش» درباره اعتراضات مردم گیلان عنوان کرد: من این موضوع را پیگیری کردم و متوجه شدم که این حواشی و رایزنی‌ها متعلق به جامعه گیلانی نیست و تعداد اندکی که نمی‌دانم این حواشی چه کمکی به آن‌ها می‌کند، مدام به این موضوع دامن می‌زنند وگرنه سریال «وارش» مورد لطف مردم گیلان قرار گرفته است و درباره اعتراض اعضای شورای اسلامی شهر رشت باید بگویم که بسیاری از آن‌ها سریال را ندیده‌اند و یا موضع‌گیری مستقیم نکرده‌اند به جز اشخاص معدودی که نمی‌دانم آیا سریال را دیده‌اند یا خیر.

 

کاوری در پاسخ به این پرسش که آیا «وارش» به سرنوشت سریال «سرزمین مادری» ساخته کمال تبریزی که در سل ۱۳۹۲ پخش آن توقیف شده بود دچار می‌شود، خاطر نشان کرد: پخش «وارش» متوقف نخواهد شد، زیرا حمایت خیلی از دوستان، مدیریت سازمان صدا و سیما و شبکه سه سیما پشت این کار است. آنان برای ایجاد رفاه ملی تمام توانشان را گذاشته‌اند و تصور اینکه در جهت تفرقه قوم و ملیتی کاری را انجام دهند بی‌‎ اعتبار است.

 

کارگردان فیلم سینمایی «نفوذی» ادامه داد: ایده اولیه سریال «وارش» از رمان «مهاجران» نوشته هاوارد فاست اقتباس شده است. ۱۰ سال پیش فیلمنامه این سریال به طرح و سفارش محمودرضا تخشید به نگارش در آمده بود و من زنده کردن این قصه را بر عهده گرفتم.

 

وی درباره روند و تغییرات سریال در فاز دوم عنوان کرد: برخلاف تصورات برخی، آدم‌ها نه سفید هستند و نه سیاه! آدم‌های سفید یک وجوه خاکستری نیز در خود دارند و بالعکس. این قضیه در فاز دوم سریال نمایان می‌شود.

 

کارگردان سریال «وارش» در پایان از دلیل نداشتن گویش گیلکی برخی شخصیت‌های سریال اظهار کرد: شخصیت‌هایی که در سریال لحن و گویش گیلکی ندارند به این دلیل است که کارهایی نادرست و عجیب انجام می‌دهند و ما نخواستیم که به آن‌ها شخصیت و قومیت دهیم برای مثال در سریال اگر شخصیتی نماینده مجلس است ما نمی‌خواهیم به او هویت دهیم، زیرا کاراکتری نیست که مخاطب بتواند از او دفاع کند.

 

سریال «وارش» به تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید، کارگردانی احمدکاوری و نویسندگی جابر قاسمعلی است. از بازیگران این سریال می‌توان به بهنام تشکر، علیرضا کمالی‌نژاد، الهام طهوری، هدایت هاشمی، برزو ارجمند، رحیم نوروزی، فرخ نعمتی و داریوش کاردان اشاره کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------