شایعه فوت محمدرضا شجریان تکذیب شد/ او به دستگاه تنفسی متصل است



اخبار,اخبار فرهنگی,محمدرضا شجریان
از صبح امروز خبری مبنی بر فوت شجریان منتشر شده است که برخی منابع آگاه این خبر را تکذیب کردند.

به گزارش ایلنا، از صبح امروز (جمعه یکم اسفند ماه) خبری مبنی بر فوت محمدرضا شجریان در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد. به گفته منابع آگاه و نزدیکان محمدرضا شجریان، خوشبختانه این خبر، شایعه است و صحت ندارد. 

 

محمدرضا شجریان در حال حاضر طبق روال قبل و توصیه پزشکان در منزل بستری است و به صورت مجهز از او مراقبت می‌شود.

 

محمدرضا شجریان، خواننده موسیقی ایرانی که چند سالی است با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، ماه گذشته برای انجام برخی معاینات پزشکی در بیمارستان جم  بستری شده بود که چند روز عصر بعد با تشخیص و دستور پزشک معالجش به منزل انتقال یافت. رییس بیمارستان جم علت بستری شدن شجریان را صرفاً تعبیه راه عروقی برای دارورسانی راحت‌تر دانسته بود.

 

استاد شجریان به دستگاه تنفسی متصل است

مهرداد بهلولی عصر جمعه درباره آخرین وضعیت استاد محمدرضا شجریان بیان کرد: استاد شجریان روز گذشته (پنجشنبه) با دیسترس شدید تنفسی و در حالت بسیار نامناسبی به وسیله آمبولانس به اورژانس بیمارستان جم منتقل شد و همان لحظه لوله تنفسی برای وی گذاشته و به آی سی یو منتقل شد. فشارها و شرایط استاد شجریان بسیار نامناسب بود. پست توییتری همایون شجریان نیز به خاطر همین شرایط دیشب استاد شجریان بود.

 

وی ادامه داد: نیم ساعت قبل نزد استاد شجریان بودم. شرایط ایشان از دیشب بهتر شده، اما هنوز پایدار نیست. داروهایی که به وی دادیم را کمتر کردیم و شرایط او نسبت به دیروز حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بهتر شده، اما شرایط عمومی استاد شجریان جالب نیست.

 

بهلولی درباره شایعه‌های مطرح شده در مورد قطع دستگاه تنفسی از استاد شجریان تا فردا اظهار کرد: موضوع مطرح شده در زمینه قطع دستگاه‌های تنفسی به هیچ عنوان صحت ندارد و کذب است. ما تا لحظه آخر تلاش می‌کنیم و به هیچ عنوان حق قطع دستگاه تنفسی را نداریم. این شایعه به این دلیل ایجاد شد که یکی از خبرنگاران با یکی از همکاران مصاحبه کرد و همکار ما در مقابل سوالی گفت که حاضرم قلب خود را به جای قلب استاد شجریان بگذارم، اما دستگاه قطع نشود. این موضوع به این طریق مطرح و وارد شده است. در حالی‌که ما حق قانونی و انسانی این کار را به هیچ عنوان نداریم.

 

عضو هیات مدیره بیمارستان جم تهران بیان کرد: احتمال ترخیص استاد شجریان در روزهای آتی خیلی زیاد نیست، اما احتمالش وجود دارد.

 

توییت همایون شجریان که طرفداران پدرش را بسیار نگران کرد

همایون شجریان تصویری از دیوان حافظی که سال‌های پیش پدرش به او هدیه داده بود، با هوادارانش در فضای مجازی به اشتراک گذاشت و از فالی گفت که با این دیوان برای پدرش گرفته است.

 

در دیوان حافظی که محمدرضا شجریان به همایون هدیه داد، دست‌خط خسرو آواز ایران هم دیده می‌شود. شجریان برای پسرش نوشته است: «فقط حافظ تو را به بلندای عشق می‌برد.»

 

حال همایون پس از سال‌ها تفالی به دیوان حافظ زده که این چنین آمده است: «ای هدهد صبا به سبا می‌فرستمت؛‌ بنگر که از کجا به کجا می‌فرستمت...»

 

این نوشته همایون و شعر حافظ بسیاری از طرفداران محمدرضا شجریان را نگران سلامتی او کرده است. او اکنون در بیمارستان جم بستری است و به گفته داوود گنجه‌ای تا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه عصر جمعه ۲ اسفند شرایط بحرانی ندارد.

اخبار,اخبار فرهنگی,محمدرضا شجریان

 تکذیب درگذشت استاد شجریان توسط همایون شجریان

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------