آخرین اخبار فرهنگی - هنری

محمد صادقی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

«محمد صادقی» بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت

انتشار خبر عجیب تایید حکم اعدام توماج صالحی «هنرمند معترض» در رسانه‌ها و محافل سیاسی جهان. بازتاب گسترده یافته است. به گزارش…

کمک ۱۰۰ میلیون دلاری نتفلیکس به سینما



اخبار,اخبار فرهنگی,نتفلیکس
مقایسه کمک netflix با سازمان سینمایی کشور نشان از دلسوزی ویژه این شرکت هالیوودی نسبت به هنرمندان خود دارد.

به گزارش تسنیم، در پی شیوع ویروس کرونا بسیاری از عوامل سینمایی در جهان کار خود را از دست داده‌اند. در میان عوامل سینمایی تنها کارگردانان و بازیگران نیستند که برای مدت نامعلومی کار خود را از دست داده‌اند بلکه کارگردان و رانندگان مشغول به کار در پروژه‌های سینمایی نیز بی‌کار شده‌اند و شرایط سختی را پشت سر می‌گذارنند.

 

«تد ساراندوس» یکی از مدیران نتفلیکس اعلام کرده است که برای کمک به عوامل سینمایی پروژه‌های خود نه فقط در آمریکا بلکه در آسیا و آمریکای لاتین نیز در حال کمک است.

 

وی در خبری اعلام کرده است که : «بحران کووید-19 برای بسیاری از صنایع از جمله جامعه‌ هنر صدمات جبران‌ناپذیری به بار آورده است. تقریباً فیلمبرداری تمام سریال‌ها و فیلم‌ها در سراسر دنیا متوقف شده و صدها هزار نفر کارشان را از دست داده‌اند. این افراد شامل مختصصین برق و رانندگان می‌شود که بسیاری از آن‌ها به شکل ساعتی کار می‌کنند و با هر پروژه حقوق‌شان را دریافت می‌کنند. این جامعه از نت‌فلیکس در دوران موفقیت حمایت کرد و ما می‌خواهیم در این دوران سخت به آنان یاری برسانیم، به ویژه وقتی که دولت‌ها هنوز نمی‌دانند چگونه از آنان‌ حمایت کنند.»

 

نکته جالب اینجا است که از این مبلغ 15 میلیون دلار به کشورهای طرف سومی اهدا می‌شود که این پروژه‌ها در آنجا فیلمبرداری شده‌اند.  نتفلیکس نیز به اتحادیه‌های کارگری «صنف بازیگران» و «فدراسیون هنرمندان رادیو و تلویزیون آمریکا» (SAG-AFTRA)  یک میلیون دلار اهدا خواهد کرد. 

 

وی در پایان گفته است که «در مناطق دیگر از جمله اروپا، آمریکای لاتین، و آسیا، جایی که ما پروژه‌های بزرگی تولید کرده‌ایم، با سازمان‌های سینمایی همکاری می‌کنیم تا کمک‌های مالی به جامعه‌ی هنری آن‌ها اختصاص دهیم. جزئیات این پرداخت‌ها به کشورهای دیگر را هفته‌ی آینده اعلام می‌کنیم. اتفاق در حال وقوع بی‌سابقه است. ما تنها در کنار افرادی که با ما کار می‌کنند قدرتمندیم و نت‌فلیکس این افتخار را دارد که به افراد آسیب دیده صنعت سینما در این دوران چالش‌برانگیز کمک کند.»

 

این حجم از کمک به عنوان یک کمپانی خصوصی در کنار کمکی که وزارت ارشاد به عنوان نهاد کاملاً دولتی به سینماگران کشور ما کرده است واقعاً تعجب برانگیز است. طبق مصوبه سازمان سینمایی این معاونت تنها 10 میلیون دلار به هر پرده سینما کمک می‌کند و سهم بیمه کارفرمایان را نیز پرداخت می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------