نشست خبری فیلم «شیشلیک»؛ از شوخی‌های رضا عطاران تا عصبانیت محمدحسین مهدویان



اخبار,اخبار فرهنگی,نشست خبری فیلم شیشلیک
نشست پرسش و پاسخ فیلم «شیشلیک»، شاهد شوخی‌ رضا عطاران با ماسک ژاله صامتی و عصبانیت محمدحسین مهدویان از یک اظهارنظر درباره روند فیلمسازی‌اش بود.

به گزارش خبرآنلاین، نشست پرسش و پاسخ فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، با حضور محمدرضا منصوری (تهیه‌کننده)، امیرمهدی ژوله (فیلمنامه‌نویس)، رضا عطاران، ژاله صامتی، مه‌لقا باقری، پژمان جمشیدی، عباس جمشیدی‌فر، وحید رهبانی (بازیگران) و حسین کرمی (طراح صحنه و لباس)، در سالن همایش‌های برج میلاد، امشب (دوشنبه ۱۳ بهمن) برگزار شد.

 

محمدحسین مهدویان هم که درگیر فیلمبرداری کار تازه‌اش هست، از طریق اسکایپ به این نشست پیوسته بود.

 

در ابتدا، مهدویان درباره ساخت فیلم «شیشلیک» توضیح داد: «مدت‌ها بود که دوست داشتم در ژانر کمدی کار کنم. روزی تصادفی با امیرمهدی ژوله در رستوران نشسته بودیم و او متن یک خطی این فیلم را برایم تعریف کرد و من از آن استقبال کردم.»

 

امیرمهدی ژوله هم در خصوص شکل‌گیری فیلمنامه «شیشلیک» توضیح داد: «من نوعی از کمدی را دوست دارم که با یک چشمت بخندی و با چشم دیگرت گریه کنی. چون به نظر من هر دو این موقعیت‌ها یکی هستند و زندگی را شکل می‌دهند. من آیتمی را در «شوخی کردم» نوشته بودم که در این فیلم گسترش پیدا کرد. ایده «شیشلیک» از آن‌ آیتم به ذهنم رسید. همچنین در این فیلمنامه دخترم به من بسیار الهام داد؛ وقتی رابطه میان پدر و دختر را تجربه می‌کنی که چطور تلاش می‌کنی حسرت‌های عزیزت را برآورده کنی.»

 

در ادامه، مهدویان درباره اصلاحیه‌هایی که به این فیلم وارد شده است، گفت: «هر فیلمی روح و جهان مخصوص خودش را دارد که تا حد امکان باید آن روح را حفظ کرد. ما با مسئولان ارشاد صحبت کردیم که تا حد امکان جهان فیلم حفظ شود. هیچ‌کس ممیزی و سانسور را به آغوش نمی‌کشد و آن را دوست ندارد اما درنهایت فکر نمی‌کنم این ممیزی‌ها آسیب جدی به فیلم زده باشد.»

 

ژوله هم در این باره توضیح داد: «فیلمی را که روی پرده دیدم، دوست دارم، اما به هر حال اگر ممیزی‌ها اعمال نمی‌شد، شاید امروز نمی‌توانستیم فیلم را ببینیم. امیدوارم با همین حد ممیزی، فیلم بتواند به نمایش عمومی دربیاید.»

 

این نویسنده در پاسخ به خبرنگاری که شوخی‌های «شیشلیک» را سخیف دانست، گفت: «من این فیلمنامه را خیلی دوست دارم و آن را قابل دفاع می‌پندارم. اگر به نظر شما این یک فیلم با جُک‌های سخیف و دم‌دستی است، من از شما عذرخواهی می‌کنم.»

 

در ادامه، اظهار نظر یک خبرنگار که مهدویان را فرصت‌طلب خطاب کرد، این کارگردان را عصبانی کرد. او در پاسخ گفت: «اظهار نظرهای منفی، تلاش مذبوحانه‌ای است که ترمز من را بکشد و مانع کارم شود. من فکر می‌کنم فیلم‌های مهمی ساخته‌ام که در اکران و حتی جشنواره موفق بوده‌اند. من انرژی‌ام را از فیلم‌هایم می‌گیرم.»

 

ژاله صامتی هم در پاسخ به سوالی انتقادی مبنی بر تکراری بودن نقش‌هایش گفت: «هیچ نقشی از من شبیه به نقش قبلی‌ام نیست و این که بگوییم من خودم را تکرار می‌کنم، بی‌انصافی است.»

 

درحالی که صامتی در حال صحبت کردن بود، شوخی عطاران، باعث خنده حاضران در سالن شد. او در میان سخنان این بازیگر پرید و گفت «ماسکِت داره می‌افته. یهو دهنت معلوم می‌شه ‌ها.» این کنایه رضا عطاران به حذف «قاتل و وحشی» از جشنواره بود که یک دلیل آن، دیده شدن گوش‌های لیلا حاتمی در این فیلم بود.»

 

ادامه این نشست، به پاسخ‌های کوتاه رضا عطاران به پرسش‌ها اختصاص داشت. او درباره حضورش در «شیشلیک» گفت: «خیلی توضیح خاصی نمی‌توانم بدهم. من از ابتدا دوست داشتم با مهدویان کار کنم و فیلمنامه‌ای را هم که ژوله نوشته است، دوست داشتم. نقشم، نقشی بود که جای کار داشت.»

 

او تاکید کرد: «خیلی خوشحالم که فیلم دیده شده است و سینما ادامه دارد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------