آخرین اخبار فرهنگی - هنری

محمد صادقی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

«محمد صادقی» بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت

انتشار خبر عجیب تایید حکم اعدام توماج صالحی «هنرمند معترض» در رسانه‌ها و محافل سیاسی جهان. بازتاب گسترده یافته است. به گزارش…

رمان جدید ایشی گورو پرفروش شد



ایشی گورو،اخبار هنری،خبرهای هنری
هشتمین رمان کازوئو ایشی‌گورو با نام «کلارا و خورشید» و نخستین رمان او پس از دریافت نوبل ادبی به چاپ رسیده و استقبال از آن چشمگیر بوده است.

به گزارش ایران آرت، کازوئو ایشی گورو نویسنده‌ی ژاپنی الاصلِ بریتانیایی و خالق آثار جاودانه‌ای همچون «غول مدفون» «هرگز رهایم نکن» و «بازمانده‌ی روز» است که در سال ۲۰۱۷ میلادی به دریافت جایزه نوبل ادبی نائل آمد. او از آن سال تا کنون هیچ رمانی منتشر نکرده بود و اکنون با رمان جدیدش سر و صدای زیادی به پا کرده است.

 

هشتمین رمان کازوئو ایشی‌گورو با نام «کلارا و خورشید» و نخستین رمان او پس از دریافت نوبل ادبی به چاپ رسیده و استقبال از آن چشمگیر بوده است. داستان رمان کلارا و خورشید در مورد رباتی به نام کلارا است که علاقه دارد با انسان‌ها دوست شود. رمانی که در آن هوش مصنوعی قدرتمندتر از هر اثر دیگری حضور دارد. آیا جهان در حال تسخیر شدن با هوش مصنوعی است؟

 

به گزارش مکلینز، ایشی‌گورو که در ۵ سالگی به همراه خانواده‌اش راهی انگلستان شده و تاکنون در آنجا زندگی کرده است، موفق شد که در سال ۲۰۱۷، نوبل ادبیات را هم از آن خود کند. تقریباً تمام آثار این نویسنده تاکنون، با استقبال منتقدان ادبی و مخاطبان مواجه شده و از این حیث، ایشی‌گورو خالق یک رکورد استثنایی است.

 

در عمق تمامی آثار ایشی‌گورو یک پرسش کلیدی نهفته است: «معنای انسان بودن چیست؟»

 

جدیدترین رمان این نویسنده یعنی «کلارا و خورشید»، که از دوم مارس توزیع شده است، نیز با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شده است.

 

وقایع رمان «کلارا و خورشید» در جهانی می‌گذرد که در آن، هوش مصنوعی همه جا را احاطه کرده است. راوی قصه کلارا نام دارد، موجودی با هوش مصنوعی که از نور خورشید تغذیه می‌کند. شخصیت‌هایی که به‌مرور به فضای قصه اضافه می‌شوند هر یک نماینده‌ی بخشی از تفکرات ایشی‌گورو در جهانی نمادین و تخیلی هستند. این رمان بیش از هر چیز، رمان دیگر ایشی‌گورو، یعنی «هرگز ترکم مکن»، را به خاطر می‌آورد. «کلارا و خورشید» را می‌توان رمانی دلهره‌آور، خوش‌تکنیک و وسوسه‌انگیز توصیف کرد که در ادامه‌ی جهان ذهنی نویسنده‌اش و در پرونده‌ی ادبی او، اثر مهمی به شمار می‌آید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------