آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمس‌لنگرودی: می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، دنیا ما را عوض کرد

پژوهشگر، خواننده و بازیگر پیشکسوت، گفت: احمد پوری خوب می‌داند که ما می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، اما دنیا ما را عوض کرد. به…

سینماها از فردا به کار خود ادامه می‌دهند



بازگشایی سینماهای کشور،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
دبیر شورای صنفی نمایش از انتقال گروه شغلی سینماها از گروه سه به گروه دو خبر داد.

به گزارش تسنیم، تعطیلی سینماهای شهر تهران و شهرهای نارنجی به علت افزایش مبتلایان بیماری کرونا منجر به نگرانی مشکلات ناشی از بستن دوباره سینماها برای سینماداران و کارکنان آن شد.

 

در سال گذشته این تعطیلی‌های چندباره به سینما از نظر اقتصادی آسیب‌های زیادی زده بود که توسط سینمادران بارها بیان شده بود. اما راه حل واقعی این مشکل تنها با انتقال گروه شغلی سینما از گروه مشاغل سه به گروه دو ممکن بود تا سینماها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. مشاغل گروه دو می‌توانند در شرایط مشابه حال حاضر کشور به فعالیت خود ادامه دهند. اما مراکزی مانند سینماها به علت آنکه در گروه مشاغل درجه سه قرار داشتند از این امکان محروم و عموماً بسته بودند.

 

اما این بار با پیگیری‌های حسین انتظامی معاونت سازمان سینمایی و همکاری‌های وزارت کشور، گروه شغلی سینماهای شهر تهران از گروه سه به گروه دو منتقل شد. در این باره مرتضی شایسته رئیس شواری صنفی نمایش به خبرنگار تسنیم گفت که خبر منتشر شده صحت دارد و سینماها برای اولین‌بار از گروه سه مشاغل به گروه دو منتقل شدند.

 

وی ادامه داد بنابراین سینماهای شهر تهران و شهرهای نارنجی می‌توانند از فردا به فعالیت خود ادامه دهند. همینطور وی با توجه به افزایش ساعت منع تردد از 21 به 22 بیان کرد که سینماها می‌توانند تا ساعت 22 به کار خود ادامه دهند اگرچه که برخی از سینماها بعد از ساعت 22 نیز به کار خود ادامه می‌دهند اما در حالت جدید امکان کار سینماها نیز افزایش یافته است.

 

وی در پایان از زحمات معاونت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کرد.

 

انتظامی در روزهای قبل و با بسته شدن دوباره سینماها کشور از فعالیت سینماها همراه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم ابتلای حتی یک نفر به کرونا در سینماها خبر داده بود که به نظر می‌رسد در انتقال گروه شغلی سینماها بی‌تأثیر نبوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------