معرفی نامزدهای نهایی جایزه ادبی «تی اس الیوت»



جایزه ادبی تی اس الیوت،اخبار هنری،خبرهای هنری
هیات داوران جایزه ادبی «تی اس الیوت» ۱۰ مجموعه شعر را به عنوان نامزدهای نهایی این جایزه معرفی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،‌ هیات داوران امسال جایزه ادبی «تی اس الیوت»‌ در این دوره برای انتخاب نامزدهای نهایی ۱۷۷ اثر چاپ‌شده در بریتانیا و ایرلند را مورد بررسی قرار داد و در نهایت ۱۰ اثر به فهرست نهایی راه‌ یافتند.

 

هیچ‌یک از شاعرانی که امسال به عنوان نامزد نهایی انتخاب شده‌اند پیش‌تر موفق به دریافت این جایزه ادبی‌ نشده‌اند. با این حال «مایکل سیمونس رابرتز»‌ و «سلیما هیل» به فهرست نامزدهای نهایی راه یافته بودند.

 

«مایکل سیمونس رابرتز»‌ استاد شعر در دانشگاه منچستر متروپولیتن است و دریافت جایزه «فوروارد»‌ و «کاستا» را نیز در کارنامه دارد. او امسال برای نگارش مجموعه‌شعر «خون‌بها» به عنوان نامزد نهایی برگزیده شده است.

 

در این بین «کوین یانگ»‌ دبیر بخش شعر «نیویورکر» که در سال ۲۰۰۳ نامزد نهایی جایزه کتاب ملی هم شده بود برای مجموعه کتاب «سنگ‌ها» نامزد شده است.

 

«ریموند آنتروباس» برای «تمام نام‌ها»، «کایو چینگونیی»‌ برای «مشکل مربوط به خون»،‌ «سلیما هیل» برای «کسانی که به کبوترها غذا می‌دهند»، «ویکتوریا کنفیک»‌ برای «بخور یا هر دو ما از گرسنگی می‌میریم»‌،‌ «هانا لو»‌ برای «بچه‌ها»‌،‌ «دنیل اسلامن» برای «پنجره تنها»‌، «جوئل تیلور» برای «C+nto و شعرهای دیگر»‌ و «جک آندروود»‌ برای «یک سال در زندگی جدید» دیگر نامزدهای نهایی امسال را تشکیل می‌دهند.

 

برنده نهایی «تی اس الیوت» سال ۲۰۲۱ در ماه ژانویه مشخص خواهد شد.

 

جایزه «تی‌.اس. الیوت» از سال ۱۹۹۳ برای بزرگداشت نام «توماس استرنز الیوت» شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و منتقد ادبی برنده‌ نوبل ادبیات نام‌گذاری شده است. او در سال ۱۸۸۸ در ایالت میسوری آمریکا به دنیا آمد و در مجموع، هفت نمایش‌نامه، ۱۷ اثر غیرداستانی و ۱۰ کتاب شعر نوشت. «الیوت» از کسانی چون «هومر»، «دانته»، «شکسپیر» و «جوزف کنراد» الهام گرفت و خود الهام‌بخش نویسندگان دیگری شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------