سیروس الوند: برخی کیمیایی را می‌کوبند تا برای خودشان کسب اعتبار کنند



سیروس الوند،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
سیروس الوند، کارگردان پیشکسوت سینمای ایران می‌گوید بعضی‌ها می‌گردند به یک آدم معتبر مثل مسعود کیمیایی فحش بدهند و بد و بیراه بگویند تا برای خودشان کسب اعتبار کنند.

به گزارش ایرنا، سیروس الوند، فیلمسازی مسعود کیمیایی در سن بالا را یک نکته باارزش می‌داند و می‌گوید: «مهم این است که آقای کیمیایی همچنان در این سن و سال دارد فیلم می‌سازد. این نکته را باید قدر دانست. کسی که فیلم زیاد می‌سازد فیلم‌های بد و متوسطش زیاد می‌شود نه فیلم‌های خوبش. به عنوان مثال فیلم‌های آخر هیچکاک اصلا قابل مقایسه با فیلم ارزشمند «سرگیجه» نیست.»

 

کارگردان فیلم‌های «چهره» و «یک بار برای همیشه» با بیان این نکته که مسعود کیمیایی همیشه یک دسته طرفدار ازلی و ابدی و یک دسته مخالف داشته است اظهار می‌کند: «پریدن و دشمنام دادن به هر کسی برای آدم اعتبار نمی‌آورد. بعضی‌ها می‌گردند به یک آدم معتبر مثل مسعود کیمیایی فحش بدهند و بد و بیراه بگویند تا برای خودشان کسب اعتبار کنند. ممکن است همان فیلم‌ها را بنده بسازم و کسی به من چیزی نگوید. اما چون آن فیلم را کیمیایی ساخته می‌خواهند یقه‌اش را بگیرند. خیلی‌ها در نفی دیگران خودشان را معرفی می‌کنند و وقتی دیگران را نفی می‌کنند، تشخصی برایشان ایجاد می‌شود. کمتر می‌بینیم که در اثبات دیگران حرف بزنند. وقتی من کسی را اثبات کنم انگار امتیازها گیر فرد دیگری می‌آید.»

 

الوند ضمن یادآوری این نکته که هنوز خودم را مطبوعاتی می‌دانم می‌افزاید: «متاسفانه بعضی از دوستان مطبوعاتی دنبال این هستند که یک چیزی گیر بیاورند و نفی کنند. حتی اگر به قیمت بدنامی خودشان تمام بشود. آن‌ها طرفدار آن نظریه هستند که بدنامی بهتر از گمنامی است.»

 

او درباره آخرین فیلمی که ساخته است توضیح می‌دهد: «آخرین فیلم من «آن‌جا همان ساعت» است که هنوز موفق به اکرانش نشده‌ام. امیدوارم این فیلم اکران شود. چون فیلم تا دیده نشود، کارش تمام نشده است. هر جنس فیلمی که می‌سازی برای تماشاچی است. مردم هیمشه هستند؛ ولی دولتمردان و مسئولان عوض می‌شوند. یک مسئول به من وام می‌دهد و به شما وام نمی‌دهد. ولی مردم با پول بلیطی که می‌خرند هم به من و هم به شما وام می‌دهند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------