جایزه «چاپلین» به کیت بلانشت می‌رسد



کیت بلانشت،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
بلانشت ۵۲ ساله دو جایزه اسکار را دریافت کرده و دومین دریافت‌کننده جوان جایزه «چاپلین» خواهد بود.

به گزارش ایران آرت، کیت بلانشت استرالیایی که در سال ۲۰۲۱ دو فیلم «بالا را نگاه نکنید» (Don’t Look Up) «آدام مک‌کی» و «کوچه کابوس» (Nightmare Alley) «گی‌یرمو دل تورو» را روی پرده‌های سینما داشت، به پاس سه دهه فعالیت هنری چهل و هفتمین دریافت‌کننده جایزه «چاپلین» خواهد بود.

 

این جایزه بنا بر گزارش «اسوشیتد پرس» در تاریخ ۲۵ آوریل به بلانشت اهدا خواهد شد. «لسلی کلاینبرگ» مدیر «جامعه فیلم مرکز لینکلن» (Film at Lincoln Center) می‌گوید بلانشت این جایزه را برای آثار بی‌بدیلی که در سینما به جا گذاشته دریافت خواهد کرد: «کارنامه خانم بلانشت از نمایش‌های فوق‌العاده در فیلم‌های مختلفی از عناوین مستقل و کوچک گرفته تا چندگانه‌های بزرگ استودیویی تشکیل شده که بعضی از آن‌ها را معتبرترین کارگردانان دوران ما ساخته‌اند. باعث افتخار ماست که یک شب را به تجلیل از او اختصاص دهیم.»

 

جایزه «چاپلین» اولین بار در سال ۱۹۷۲ اهدا شد و از آن زمان تاکنون ستارگانی چون «الیزابت تیلور»، «مریل استریپ»، و فیلمسازانی چون «آلفرد هیچکاک»، «بیلی وایلدر» و «مارتین اسکورسیزی» آن را دریافت کرده‌اند. مراسم سال گذشته برای «اسپایک لی» با تأخیر در ماه سپتامبر برگزار شد.

 

بلانشت ۵۲ ساله دو جایزه اسکار را دریافت کرده و دومین دریافت‌کننده جوان جایزه «چاپلین» خواهد بود. جوان‌ترین دریافت‌کننده جایزه «تام هنکس» است که او هم در سن ۵۲ سالگی این جایزه را به خانه برد اما در سال ۲۰۰۸ سی و هشت روز جوان‌تر از بلانشت بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------