روسیه نقاشی امانتی را به اسپانیا بازگرداند



نقاشی امانتی اسپانیا،اخبار هنری،خبرهای هنری
موزه کرملین تابلو نقاشی را که از اسپانیا برای برگزاری یک نمایشگاه به امانت گرفته بود بازگرداند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، به گزارش منابع اسپانیایی، موزه کرملین یک تابلو نقاشی و چند زره را که برای یک نمایشگاه از گالری «پرادو» در اسپانیا به امانت گرفته بود پس از به تعویق افتادن نمایشگاه به دلیل حمله روسیه به اوکراین، به اسپانیا بازگرداند.

 

این تابلو نقاشی قدی که به سال ۱۶۰۵ تعلق دارد ، پرتره‌ای از «امپراتور کارل پنجم» است که توسط «پانتوجا دلا کروز» خلق شده است.

 

موزه کرملین علاوه بر این تابلو نقاشی مجموعه‌ای از زره‌ها از جمله زره‌ای را که «کارل پنجم» در این پرتره به تن کرده به اسپانیا بازگردانده است.

 

موزه پرادو در خصوص بازگشت این آثار اظهار نظری نکرده است. هفته گذشته، وزارت فرهنگ اسپانیا اعلام کرده بود دولت در اعتراض به جنگ خواستار بازگشت این آثار شده است.

 

موزه کرملین در مسکو نمایشگاه «دوئل» را که قرار بود از چهارم مارس ۲۰۲۲ برگزار شود به تعویق انداخت. قرار بود در این نمایشگاه آثاری که از موزه‌های اروپایی مختلف به امانت گرفته شده بودند نیز به نمایش گذاشته شوند.

 

در وب‌سایت موزه کرملین نوشته شده است که این موزه درحال حاضر قصد دارد این نمایشگاه را بدون شرکت موزه‌های اروپایی برگزار کند.

 

به گفته مسوولان دو موزه در اسپانیا، چنین نمایشگاه‌هایی از یک سال قبل برنامه‌ریزی می‌شوند.

 

اوایل ماه جاری میلادی دو موزه در میلان نیز اعلام کردند آثار هنری را که از روسیه امانت گرفته‌اند به این کشور بازمی‌گردانند؛ یکی از مواردی که می‌تواند نشانگر افزایش تنش در پی جنگ در اوکراین باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------