آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

منشا قدرت‌های ابرقهرمانی خانم مارول چیست؟



خانم مارول،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

استودیوی مارول، اولین تریلر «خانم مارول» را منتشر کرده و همان‌طور که معلوم است در قدرت‌های خانم مارول و همچنین داستان اصلی کامالا خان تغییرات زیادی رخ داده است.

 

کامالا خان در سال ۲۰۱۳ به عنوان اولین ابرقهرمان مسلمان آمریکایی مارول معرفی شد، بنابراین اهمیت فرهنگی کامالا خان غیرقابل انکار خواهد بود. در سال ۲۰۱۵، هنرمندان خیابانی در سانفرانسیسکو از کامالا خان به عنوان نمادی برای دفاع از آزادی اسلامی در آمریکا استفاده کردند. علی‌رغم اینکه خانم مارول عضو نسبتا جدیدی از خانواده مارول به حساب می‌آید، به نظر می‌رسد که در سری جدید، تغییرات جالبی در همتای کمیک او ایجاد شده است.

 

کمپانی مارول برای معرفی کامالا خان به مخاطبان وقت زیادی گذاشته و همین امر هم سبب محبوبیت این کاراکتر شده است. همان‌طور که کوین فایگی، رئیس استودیوی مارول در سال ۲۰۱۸ در این خصوص توضیح داد، باید شخصیت خانم مارول در کتاب کمیک با دقت هر چه تمام‌تر به تصویر کشیده شود. او گفت: «ما به کرات به کاپیتان مارول اشاره نمودیم تا یک دختر جوان مسلمان چیزی برای الهام گرفتن داشته باشد.» به نظر می‌رسد مارول این کار را در «انتقام‌جویان: پایان بازی» انجام داده، چراکه در این فیلم کاپیتان مارول، نقش اصلی را در نبرد با تانوس ایفا می‌کند و به معنای واقعی کلمه سفینه فضایی سنکچری او را بر فراز آسمان منفجر می‌نماید. بنابراین هم اکنون مارول تصمیم گرفته که زمان مناسبی برای ارائه لایو اکشن «خانم مارول» است.

 

استودیوی مارول، اولین تریلر سریال «خانم مارول» دیزنی پلاس را منتشر کرد. در کمال تعجب، گویا مارول هم داستان اصلی و هم قدرت‌های این کاراکتر را تا حد زیادی تغییر داده است. بنابراین ما در اینجا تمام چیزهایی که تاکنون در مورد «خانم مارول» می‌دانیم از جمله تغییراتی که در منبع کمیک او روی داده را با شما در میان خواهیم گذاشت.

 

منشا قدرت‌های غیرانسانی خانم مارول در کمیک‌های مارول

خانم مارول،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

در کمیک‌ها، خانم مارول با گروهی از موجودات کیهانی معروف به غیر انسان‌ها مرتبط است. یک شاخه مهندسی ژنتیکی شده از انسان‌ها که هزاران سال پیش توسط آزمایش‌های مکرری که موجودات فضایی انجام دادند ایجاد گردیدند. بخش عمده‌ای از این انسان‌ها نژاد بشر را ترک کردند و در شهری مخفی و منزوی به نام آتیلان زندگی می‌کنند. در دوران بلوغ، هر موجود غیرانسانی در معرض یک ماده جهش‌زا به نام تریجن میست قرار می‌گیرد که باعث رشد قدرت‌های فرا انسانی‌اش می‌شود.

 

اما در سال ۲۰۱۳، شهر آتیلان در حالی که بر فراز زمین شناور بود ویران گردید و غباری از تریجن میست در سرتاسر سیاره ما پخش شد. پس از «جتگ ابدیت»، جهانیان دریافتند که تمام غیر انسان‌ها هزاران سال پیش زمین را ترک نکرده‌اند بلکه برخی از آن‌ها بر روی زمین مانده بودند و با انسان‌ها ازدواج کرده بودند و یک ژن غیرانسانی خفته را به فرزندان خود منتقل نموده بودند. هر فردی با ژن غیرانسانی که در معرض ابر تریجن میست قرار می‌گرفت، به طور خود به خود قدرت‌های فوق‌العاده‌ای را به دست می‌آورد. لذا همین حادثه می‌تواند توضیح دهد که چرا یک بچه مسلمان آمریکایی ساکن نیوجرسی می‌تواند ناگهان به یکی از ابرقهرمانان مارول تبدیل شود.

 

قدرت‌های خانم مارول در طول سالیان سال در کمیک‌ها تغییر کرده و بهبود یافته است. او توانایی کنترل مولکول‌های خود را دارد. این در ابتدایی‌ترین حالت، بدان معناست که او قدرت‌های مختلفی نظیر قدرت کششی آقای شگفت‌انگیز را در چهار شگفت‌انگیز داراست، اما در حقیقت توانایی‌های او ورای این قدرت‌ها هستند. کامالا می‌تواند به میل خود کوچک و بزرگ شود و حتی می‌تواند تغییر شکل دهد و ظاهر دیگری به خود بگیرد. هنگامی که او برای اولین بار قدرت‌های خود را مشاهده نمود به صورت ناخودآگاه سعی کرد خود را دقیقا شبیه قهرمانش کاپیتان مارول کند. کمیک‌های اخیر نشان داده‌اند که این امکان وجود دارد، زیرا کامالا خان در ژنتیک خود یک بعد جایگزین دارد، توده‌ای که برای رشد کردن می‌تواند از آن استفاده کند و برای کوچک شدن توده‌ها را به آن منتقل نماید.

 

منشا خانم مارول در دنیای سینمایی مارول

خانم مارول،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

تریلر «خانم مارول» دیزنی پلاس نشان می‌دهد که داستان اصلی کامالا خان به طور کامل تغییر کرده است. او هنوز یک نوجوان معمولی است که به طور تصادفی تبدیل به یک ابرقهرمان می‌شود. اما در دنیای سینمایی مارول، به نظر می‌رسد که قدرت‌های او ناشی از یافتن نوعی دستبند پیشرفته مخصوص بیگانگان است، دستبندی که شاید منشا عرفانی داشته باشد. درست است که هنوز کم و بیش به داستان تریجن میست اشاره شده اما شعله‌ور شدن انرژی کیهانی در اطراف کامالا خان در زمانی که او دستبند را به دستش می‌بندد بسیار شبیه به داستان ابر تریجن به نظر می‌آید. با این وجود هیچ نشانه‌ای از میراث غیرانسانی‌اش وجود ندارد.

 

به سختی می‌توان گفت که این دستبند از کجا آمده است. با توجه به اینکه کاراکتر خانم مارول به شدت با کاراکتر کارول دانورز در دنیای سینمایی مارول گره خورده است، این دستبند می‌تواند یک نوع مگا بند باشد که اولین کاپیتان مارول در کمیک‌ها در دست داشت. از طرف دیگر، به نظر می‌رسد توانایی‌هایی که کامالا خان به واسطه این دستبند به دست می‌آورد بسیار شبیه بندهای کوانتومی مرتبط با ابرقهرمانی به نام کوازار است.

 

چگونه قدرت‌های خانم مارول در دنیای مارول وارد عمل می‌شوند؟

خانم مارول،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

به نظر می‌رسد که داستانی با منشا متفاوت سبب گردیده که خانم مارول، قدرت‌های کاملا متفاوتی داشته باشد. در واقع دستبندی که کامالا خان به دست می‌بندد به او اجازه می‌دهد انرژی را در سطح کوانتومی دست‌کاری کند و قدرت خود را از طریق میدان‌های نیرو نشان دهد. همان‌طور که در طول تریلر مشاهده نمودیم، او قادر است از این قدرت خود در اشکال مختلفی نظیر انفجارهای شعاعی، فشارهای جنبشی و حتی دیسک‌های پله پله استفاده کند. جالب‌تر از همه، نسخه‌ای از دست کامالا خان قبل از مشت زدن به دشمن، به یک مشت غول‌پیکر تبدیل می‌شود که فقط مخصوص همین کاراکتر مارول است. البته ممکن است قدرت‌های دیگری نیز در این دستبند اسرارآمیز وجود داشته باشند، قدرت‌هایی که هنوز نشان داده نشده‌اند. خانم مارول ممکن است در برابر آسیب مقاوم باشد یا قدرت‌های مافوق بشری بیشتری داشته باشد.

 

در مجموع، تغییرات ایجاد شده در خانم مارول پیش‌تر در دنیای مارول بی‌سابقه بوده است. اما به نظر می‌رسد مارول سعی کرده به کاراکتر اصلی شخصیت‌ها پایبند باشد، به ویژه در مورد پیشینه اسلامی آمریکایی خانم مارول و مسائل هویتی‌ای که او با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. یکی از لحظه‌های قابل توجه در تریلر «خانم مارول» لحظه‌ای است که در آن مادر کامالا تلاش می‌کند تا به تضاد هویتی‌ای که کامالا با آن کلنجار می‌رود اشاره کند و احتمالا در سریال اصلی نیز به آن پرداخته خواهد شد.

 

چرا دنیای مارول تلاش کرده خانم مارول را تا این حد تغییر دهد؟

خانم مارول،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

تغییرات اساسی صورت گرفته در قدرت و منشا خانم مارول قطعا بحث برانگیز خواهد بود. داستان اصلی به موضوع غیر انسان‌ها گره خورده است. البته مدت کوتاهی پس از تغییر ساختار شرکتی در مارول که سبب شد کنترل انحصاری دنیای مارول را به دست گیرد سریالی در رابطه با غیر انسان‌ها ساخته شد. اما متاسفانه سریال تلویزیونی غیر انسان‌ها شکست خورد و اساسا فرنچایز مورد نظر از بین رفت. البته، قطعا دلایل زیادی برای تغییرات صورت گرفته در قدرت‌های خانم مارول وجود دارد. هر چند تا کنون اطلاعات اندکی در مورد دستبند مرموزی که کامالا خان پیدا کرده فاش شده است. اگر این دستبند نگا بند یا کوانتوم بند باشد، قطعا یک رابطه منطقی بین خانم مارول یا همان کامالا خان و کاپیتان مارول وجود خواهد داشت و بنابراین در آینده بیشتر شاهد حضور او در دنیای سینمایی مارول خواهیم بود.

 

دیجی کالا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------