آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

رکورد گران‌ترین نقاشی شاردن شکسته شد/ ۲۴ میلیون دلار برای سبد توت‌ فرنگی‌



نقاشی شاردن،اخبار هنری،خبرهای هنری
تابلوی «سبد توت‌فرنگی‌های وحشی» به قیمت بالای ۲۴ میلیون دلار چکش خورد و رکورد گرانترین اثر «ژان باتیست سیمون شاردن» را شکست.

به گزارش ایرنا، نقاشی ژان باتیست سیمون شاردن، نقاش معروف فرانسوی، از یک ظرف توت فرنگی در حراجی آرت کیوریال پاریس به قیمت ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو به فروش رسید و رکورد گرانترین اثر حراج شده از این هنرمند قرن هجدهمی را شکست.

 

به گفته کارشناسان آرت کیوریال، این اثر همچنین رکورد بالاترین رقم پرداختی برای یک نقاشی از هنرمندان قرن هجدهمی فرانسه را نیز به نام خود ثبت کرد؛ رکورد قبلی در این شاخه برای پرتره ژان اونوره فراگونار از دوک فرانسوا هنری دارکور که در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار پوند به فروش رسید، در اختیار حراجی بونامز بود.

 

اگرچه شاردن در طول فعالیت هنری خود تعداد زیادی تابلو با سوژه هلو، خربزه و گلابی کشیده بود اما تابلوی سبد توت فرنگی های وحشی (۱۷۶۱) تنها تابلوی طبیعت بی جان او از میوه توت فرنگی است که آن را به یکی از معروف‌ترین و نمادین‌ترین تصاویر موجود از قرن هجدهم در فرانسه تبدیل می‌کند.

 

ارزش تخمینی این تابلو بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون یورو برآورد شده بود اما در پایان مزایده به پیشنهاد یک دلال هنری اهل نیویورک به نام آدام ویلیامز، به قیمت فراتر از انتظار ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار یورویی چکش خورد.

 

امرسون بویر (Emerson Bowyer)، نمایشگاه‌گردان بخش نقاشی و مجسمه سازی اروپایی در موسسه هنری شیکاگو در صفحه اینستاگرام خود در این باره نوشت: این نقاشی معرکه که نمادی کامل و مطلق از عصر روشنگری فرانسه و پیچیدگی‌های آن است، در حراجی به قیمتی چکش خورد که مستحقش بود. به صاحب جدید این تابلو حسادت می‌کنم!

 

به گزارش ایرنا، سیمون شاردن بهترین نقاش فرانسوی قرن هجدهم در حوزه صحنه‌های روزمره و طبیعت بی‌جان بود. وی که در پاریس متولد شده بود در سال ۱۷۴۰ با برگزاری یک نمایشگاه به شهرتی فراوان دست یافت تا جایی که دو اثرش توسط پادشاهیِ وقت فرانسه خریداری شد.

 

دنیای این هنرمند، دنیای بورژوازی روشنفکر بود و آثار او نیز نگاهی اجمالی به دنیای خودش به حساب می‌آمدند. وی تحت تأثیر صحنه‌های روزمره و طبیعت بی‌جان استادان هلندی قرن هفدهم قرار داشت که مطابق با سلیقه مجموعه‌داران فرانسوی آن زمان بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------