«جیم کری» روی پوستر جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲



جشنواره کن 2022،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
پوستر هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن با تصویری از «جیم کری» الهام‌گرفته از فیلم «نمایش ترومن» رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، پوستر جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ با تصویری از «جیم کری» با الهام از فیلم «نمایش ترومن» منتشر شد و او را در حال بالارفتن از پله‌ها و لمس‌کردن آسمان به تصویر کشیده است.

 

جشنواره فیلم کن با انتشار پوستر امسال این رویداد سینمایی آورده است: «بحران آب و هوا، بلایای انسانی و درگیری‌های مسلحانه ... دلایل نگرانی‌ها متعدد است. مانند سال ۱۹۳۹ و ۱۹۴۶، جشنواره بار دیگر بر این اعتقاد راسخ خود تأکید می‌کند که هنر و سینما جایی است که تفکر و تجدید جامعه آشکار می‌شود. با این حال، جشنواره همچنان به تعهد خود از ابتدای تاسیس که در ماده یک قوانین آن تصریح شده است، وفادار می‌ماند: «هدف جشنواره بین‌المللی فیلم کن، با روحیه دوستی و همکاری جهانی، نمایش فیلم‌های باکیفیت به نفع تکامل هنر سینماست.»

 

فیلم «نمایش ترومن» اثر «پیتر ویر» و «اندرو نیکول» (۱۹۹۸) بازتابی مدرن از غار افلاطون است و این صحنه تعیین‌کننده فیلم، بینندگان را ترغیب می‌کند که نه‌تنها مرز بین واقعیت و بازنمایی آن را تجربه کنند بلکه در مورد قدرت تخیل نیز تامل کنند. همان طور که ترومن هنگام برخاستن از دروغ فرار می‌کند، جشنواره کن با فرش قرمز صعودی معروف خود، حقیقت هنرمندان را هنگام ورود به تئاتر به مخاطبان ارائه می‌دهد.

 

هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا هفت خردادماه) به صورت حضوری بر پا خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------