آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

کَل کَل رئیس جمهوری برزیل با لئوناردو دی‌ کاپریو



رئیس جمهور برزیل و لئوناردو دی‌ کاپریو،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
لئوناردو دی‌کاپریو در توییتی جوانان برزیلی را به شرکت در انتخابات و تغییر رئیس جمهوری فعلی تشویق کرد و ژائیر بولسونارو در جواب او به کنایه گفت: مردم ما خودشان در این باره تصمیم می‌گیرند لئو!

به گزارش ایرنا، لئوناردو دی‌کاپریو روز پنجشنبه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) در یک پیام توییتری نوشت: برزیل خانه آمازون و دیگر زیست‌بوم‌هایی است که در تغییرات اقلیمی نقش مهمی دارند.

 

این ستاره هالیوودی ادامه داد: اتفاقاتی که در آن کشور می‌افتد برای همه ما اهمیت دارد و شرکت جوانان در انتخابات کلید تغییر برای رسیدن به یک سیاره سالم است.

 

دی‌کاپریو در پایان لینک اطلاعات تکمیلی درباره نحوه شرکت در انتخابات پیش‌روی برزیل را نیز به توییت جنجالی خود ضمیمه کرد.

 

ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری فعلی برزیل، حمله دی‌کاپریو را بی‌پاسخ نذاشت. وی دیروز جمعه (۹ اردیبهشت) در یک توییت کنایه‌آمیز نوشت: ممنون از حمایتت لئو! خیلی مهم است که هر برزیلی در انتخابات پیش‌رو شرکت کند.

 

وی افزود: مردم ما خودشان تصمیم خواهند گرفت که حق حاکمیت خود را روی آمازون حفظ کنیم یا شیادانی بر ما حکومت کنند که در راستای منافع کشورهای خارجی فعالیت می‌کنند.

 

ستاره فیلم تایتانیک از سال ۲۰۱۹ که بولسونارو قدرت را به دست گرفت، بارها آشکارا از وی و به ویژه مدیریت آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های بارانی آمازون توسط او انتقاد کرده است.

 

بولسونارو نیز چند سال پیش دی‌کاپریو را متهم کرد که آتش سوزی در جنگل‌های آمازون را تأمین مالی کرده است. ادعایی که از سوی این هنرپیشه آمریکایی رد شد.

 

براساس آمارهای رسمی از زمانی که بولسونارو رئیس جمهوری برزیل شد، میانگین نرخ سالانه جنگل‌زدایی در جنگل‌های آمازون برزیل در مقایسه با دهه‌های گذشته بیش از ۷۵ درصد افزایش یافته است.

 

دولت بولسونارو همچنین به صدور مجوز برای جنگل‌زدایی بی‌رویه از طریق سوزاندن غیرقانونی جنگل توسط معدنچیان طلا، کشاورزان و قاچاقچیان چوب متهم شده است. دولت راست افراطی برزیل در ادامه سیاست‌های غیراصولی خود در قبال محیط‌زیست، همزمان بودجه آژانس‌های زیست محیطی را نیز در این کشور کاهش داده است.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------