آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

«فارست وِتِکِر» نخل طلای کن را دریافت می‌کند



فارست وِتِکِر،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
فارست وِتِکِر دارنده اسکار بهترین هنرپیشه مرد، حالا نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن را دریافت می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از ورایتی، فارست وِتِکِر در مراسم افتتاحیه هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن به دنبال جودی فاستر، نخل طلای افتخاری را دریافت خواهد کرد.

 

مسولان جشنواره کن اعلام کردند، فارست وِتِکِر امسال مهمان افتخاری مراسم افتتاحیه هفتاد و پنجمین دوره جشنواره جهانی فیلم کن خواهد بود تا نخل طلای افتخاری این دوره را دریافت کند.

 

به همین مناسبت و به عنوان بخشی از این ادای احترام، فیلم «به خاطر صلح» ساخته کریستف کاستان و توماس سامتین که وِتِکِر تهیه کننده آن است، در بخش اکران ویژه در ۱۸ ماه می نمایش داده خواهد شد.

 

جشنواره گفت که این جایزه ادای احترام به یک «سفر هنری درخشان، شخصیتی نادر و همچنین تعهد بشردوستانه محتاطانه اما قوی به موضوعات کلیدی» است.

 

سال گذشته جودی فاستر نخل طلای افتخاری را دریافت کرد. 

 

آلن دلون،  برناردو برتولوچی، انیس واردا، ژان مورو، ژان پی‌یِر لئو، مانوئل دی الیویرا ازجمله معروف‌ترین دریافت‌کنندگان نخل طلای افتخاری کن در ادوار گذشته هستند.

 

فارست استیون وِتِکِر زادهٔ ۱۵ ژوئیهٔ ۱۹۶۱ بازیگر، کارگردان و تهیه‌کنندهٔ آمریکاییِ آفریقایی‌تبار و برندهٔ جوایز اسکار، گلدن گلوب، اِمی و جشنوارهٔ کن است.

 

وی به‌خاطر ایفای نقش «دیکتاتور اوگاندایی»، ایدی امین، در فیلم آخرین پادشاه اسکاتلندی در سال ۲۰۰۶ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به‌دست‌ آورد. وی چهارمین بازیگر مرد سیاه‌پوست بعد از سیدنی پواتیه، دنزل واشینگتن و جیمی فاکس است که به این جایزه دست پیدا می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------