آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

منتقدان چه نظری درباره تازه‌ترین فیلم «سوپرمن» دارند؟



نظر منتقدان درباره فیلم سوپرمن,فیلم سینمایی مرد فولادین,فیلم سینمایی سوپرمن

منتقدان چه نظری درباره تازه‌ترین فیلم «سوپرمن» دارند؟

فیلم سینمایی «مرد فولادین» به کارگردانی زاک اسنایدر سرچشمه داستان «سوپرمن» را با انبوهی از جلوه‌های ویژه تلفیق کرده است.

به گزارش  خبرآنلاین، «مرد فولادین» (Man of Steel) که کریستوفر نولان یکی از تهیه‌کنندگان آن است، اولین فیلم با موضوع قهرمان قصه‌های مصور پس از «سوپرمن بازمی‌گردد» در سال 2006 است.

«مرد فولادین» بر ریشه‌های کال-ال/کلارک کنت یا همان سوپرمن متمرکز است و نشان می‌دهد او چگونه به قدرت‌های فراطبیعی خود پی برد.

این بار هنری کاویل نقش سوپرمن را دارد و ایمی آدامز به نقش لوییس لین خبرنگار روزنامه دیلی پلنت ظاهر شده است.

راسل کرو در «مرد فولادین» نقش جور-ال پدر واقعی کال-ال را بازی می‌کند. مایکل شانون هم نقش ژنرال زادِ اهریمنی را به عهده دارد. کوین کاستنر و داین لین در نقش جاناتان پدرخوانده و مارتا کنت مادرخوانده کلارک کنت ظاهر شده‌اند.

لارنس فیشبرن به نقش پری وایت سردبیر دیلی پلنت، آنتیه ترائه به نقش فائورا شریک ژنرال زاد، آیلت زورر به نقش لارا لور-وان مادر واقعی کال-ال ، هری لنیکس به نقش ژنرال سوان‌ویک و کریستوفر ملونی به نقش سرهنگ هاردی، دیگر بازیگران «مرد فولادین» تولید استودیو برادران وارنر هستند.

جاناتان و مارتا کنت‌ در قصه‌های مصور «سوپرمن» شخصیت‌هایی هستند که بیشترین تاثیر را روی او دارند. آن‌ها که در کانزاس زندگی می‌کنند، کال-ال را که بازمانده یک سیاره در حال نابودی به نام کریپتون است، از نوزادی به فرزندی می‌پذیرند و نام کلارک کنت را برای او انتخاب می‌کنند. او بزرگ می‌شود و در جوانی در قالب یک روزنامه‌نگار می‌کوشد در لباس سوپرمن از نیروهای فراطبیعی خود برای حفاظت زمین در برابر یک نیروی اهریمنی استفاده کند.

«مرد فولادین» از نیمه‌شب پنجشنبه در سینماهای آمریکای شمالی اکران شد و در روز اول اکران 44 میلیون دلار فروخت. انتظار می‌رود این فیلم تا پایان روز یکشنبه در اولین هفته اکران 115 میلیون دلار به دست بیاورد.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

این فیلم پرهزینه، گذشته فلسفی سوپرمن را با تعداد زیادی سکانس‌های اکشن درآمیخته، اما آیا این تلفیق برای منتقدان سینما قانع‌کننده بوده است؟ در ادامه نظر تعدادی از منتقدان را درباره «مرد فولادین» می‌خوانید.

تاد مکارتی منتقد هالیوود ریپورتر اعتقاد دارد «مرد فولادین» یک فیلم بزرگ و تماشایی است که باید در گیشه‌های فروش قدرتی ماندگار داشته باشد.

او می‌نویسد: «فیلم زاک اسنایدر چنان بر ابعاد و توان خود مصر است که سخت می‌توان از فرار کرد. فیلم جدید برادران وارنر باید بخش زیادی از تابستان در سراسر دنیا پرقدرت باقی بماند.»

مانولا دارگس منتقد نیویورک تایمز ظاهر فیلم را تحسین می‌کند، اما این بحث را به میان می‌کشد که سکانس‌های جلوه‌های ویژه و پر از صحنه‌های اکشن، گاهی اوقات بر مضامین عمیق‌تر غلبه می‌کند که این مسئله بخصوص در اواخر فیلم نمود بیشتری دارد.

دارگس می نویسد: «در 45 دقیقه آخر همه چیز تقریبا از بین می‌رود و این زمانی است که آقای اسنایدر صرفا به جلوه‌های ویژه تکیه می‌کند و یکی دیگر از کارگردان‌هایی می‌شود که به شکلی ناامیدکننده کار کنترل را از دست داده است.»

کنت توران منتقد لس آنجلس از این فراتر می‌رود و می‌گوید فیلم درست مانند تقلای سوپرمن با هویت خود، از هم می‌پاشد.

او می‌نویسد: «این فیلم به مسیرهای مختلف کشیده می‌شود و بی آنکه کاملا قانع‌کننده باشد، لحظه‌هایی قانع‌کننده دارد.»

ریچارد کورلیس منتقد تایم می‌پذیرد فیلم متشتت است، اما طرفدار هر دو وجه است.

او می‌نویسد: «اکشن فیلم، فراوان و قاطع است. هیجان در ابعاد مارول در انتظار شما و نسلی از کودکان است که هنوز به سوپرمن اعتقاد دارند. بخش «سوپر/اَبَر» فیلم «مرد فولادین» صرفا خوب است، اما بخش «من/مرد» آن فوق‌العاده است.»

ریچارد روپر در شیکاگو سان تایمز می‌نویسد پرداختن به ریشه‌های داستان «سوپرمن» ضروری نبود و اصلا قابل درک نیست.

او می‌نویسد: «فیلم «مرد فولادین» این قول را می‌دهد که غنی‌ترین، تیره‌ترین و بالغ‌ترین نسخه سینمایی «سوپرمن» باشد که تاکنون روی پرده بزرگ دیده‌ایم و لحظه‌ها و حتی صحنه‌های کاملی هم هست که ما نشانه‌هایی از یک فیلم فوق‌العاده «سوپرمن» را در آن‌ها حس می‌کنیم، اما در نهایت با فیلمی روبرو هستیم نه چندان کوبنده با شخصیت‌هایی نه چندان پرداخته‌شده و صحنه‌های مبارزه بیش از حد که کش‌دار هستند و به لحاظ خلاقیت در جلوه‌های ویژه، چیز جدیدی ندارد.»

رکس رید منتقد نیویورک آبزرور هم «مرد فولادین» را فیلمی غیرضروری و غیر بدیع می‌داند و می‌نویسد: «تمام فیلم به ظاهر حاصل تلاش آدم‌هایی بزرگسال است که دوران بلوغ را پشت سر نگذاشته‌اند.»

«مرد فولادین» تازه‌ترین تلاش استودیو برادران وارنر برای به آوردن سوپرمن به پرده عریض سینماست. این استودیو سال 2006 برایان سینگر نویسنده و کارگردان را به کار گرفت تا «سوپرمن بازمی‌گردد» را بسازد.

فیلم در گیشه‌های فروش موفق بود، اما با واکنش متفاوت منتقدان روبرو شد.

برادران وارنر پس از موفقیت مجموعه «بتمن»، کریستوفر نولان کارگردان این سه‌گانه را به عنوان مدیر تولید یک نسخه جدید از ابرقهرمان معروف قصه‌های مصور به کار گرفت و زاک اسنایدر هم به عنوان کارگردان فیلم انتخاب شد.

فیلمنامه «مرد فولادین» را دیوید اس. گویر بر اساس داستانی از خودش و نولان نوشته است.

در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 نیز سه فیلم «سوپرمن» ساخته شد. اولین فیلم را ریچارد دانر در 1978 با بازی کریستوفر ریو کارگردانی کرد. «سوپرمن 2» را ریچارد لستر در 1981 ساخت و «سوپرمن 3» نیز در 1983 باز به کارگردانی لستر روی پرده رفت.

خبرآنلاین

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------