آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

واکنش‌ها به فیلم جدید فون تریه



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,فیلم جدید فون تریه


لارس فون تریه با جنجال و مناقشه غریبه نیست. اما حتی در مقایسه با استانداردهای خودش هم، شب گذشته نمایش جدیدترین فیلمش «خانه ای که جک ساخت» در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم کن باعث شد بیش از صد تماشاگر از شدت خشم و انزجار سالن را ترک کنند. به نوشته ورایتی، یکی از تماشاگران زن در حالی‌که کاخ جشنواره را ترک می‌کرد، فیلم فون تریه را «چندش‌آور» خواند.


به گزارش آی‌سینما، خط داستانی «خانه‌ای که جک ساخت» داستان قاتلی سریالی (با بازی مت دیلون) را دنبال می‌کند که قربانیانش را خفه می‌کند و اغلب هم زنان را طعمه قرار می‌دهد. فیلم جدید فون تریه بی‌نهایت تصویری است. اولین صحنه‌ای که باعث شد ده‌ها تماشاگر سالن نمایش فیلم را ترک کنند شخصیت دیلون را نشان می‌داد که با تفنگ شکاری در حال تیراندازی به دو کودک است و سرشان را هدف شلیک گلوله قرار می‌دهد! بعد از آن، جمعیت قابل توجهی با خشم و انزجار و غرولند رفته‌رفته سالن نمایش فیلم را ترک کردند. زمانی که تیتراژ پایانی روی پرده رفت، نیمی از بالکن سالن خالی شده بود. با این حال، فیلم در پایان با تشویق ایستاده و طولانی هواداران و شیفتگان سینمای فون‌تریه روبه‌رو شد.


اوما تورمن و رایلی کیو دو بازیگر این فیلم در جشنواره کن امسال حضور نیافتند و علت غیبت‌شان را تداخل زمان‌بندی ذکر کردند، اما فون‌تریه بعد از هفت سال ممنوعیت حضور در جشنواره به همراه دیگر بازیگرانش از جمله دیلون، سوفی گرابل، برونو گانتس و شیوون فالون هوگان بر روی فرش قرمز کاخ جشنواره حاضر شد. این اولین حضور فون‌تریه در جشنواره کن بعد از نمایش فیلم «مالیخولیا» در سال 2011 بود.


از ساعاتی پیش منتقدان نشریات سینمایی معروف هم به انتشار یادداشت‌هایی درباره فیلم جدید فون‌تریه اقدام کرده‌اند. اوون گلایبرمن منتقد فیلم ورایتی، مت دیلون را «شبح‌گون» و «جن‌زده» در این فیلم توصیف کرده و نوشته است: «ساخته جدید فون‌تریه فیلمی است که ظالمانه جذب‌تان می‌کند و همزمان، پس‌تان می‌زند.» پیتر برادشاو منتقد گاردین تنها دو ستاره (از پنج ستاره) به فیلم امتیاز داده و فیلم ساز دانمارکی را «نابغه-شارلاتان سینمای جهان» خوانده است. برادشاو عقیده دارد فون‌تریه با انتخاب فرمی جنون‌آمیز در فیلم جدیدش، سیاست‌های آمریکا به ویژه استفاده آزادانه از سلاح را نشانه رفته است.


همچنین دیوید رونی منتقد هالیوود ریپورتر با توصیف کل فیلم در عبارت «لارس و دختران غیرواقعی» عقیده‌اش را راجع به ساخته جدید این فیلم ساز  ابراز کرده است. به نوشته رونی، «خانه‌ای که جک ساخت» را می‌توان فیلمی ضدآمریکایی تلقی کرد که آشکارا با هدف برانگیختن واکنش‌های مخالف ساخته شده است. علاوه بر این، رونی به سطحی و تخت بودن شخصیت‌های زن این فیلم، بر خلاف فیلم‌های قبلی فون‌تریه تأکید کرده است.

 

 

روزنامه خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------