آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

دیزنی‌پلاس با تمام قوا می‌آید/ درهای دالان‌های دیزنی گشوده می‌شود



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,دیزنی پلاس

بنا بر خبری که از همایش سالانه دیزنی بیرون آمد، این کمپانی قصد دارد سرویس جدید پخش آنلاین خود را به سلاحی قدرتمند مجهز کند و آن آرشیو بی نظیر ابرکمپانی والت دیزنی است.

به گزارش صبا، کمپانی دیزنی تمامی محصولات آرشیو خود را روی سرویس جدید آنلاین خود با نام دیزنی‌پلاس «Disney+» عرضه خواهد کرد.

این خبر را ۷ مارچ (۱۶ اسفند) باب ایگر مدیرعامل دیزنی در همایش سالانه سهام‌داران این ابر کمپانی اعلام کرد و گفت تمامی تصاویر متحرک دیزنی در سرویس ویدیوی آنلاین دیزنی‌پلاس بارگذاری خواهد شد؛ حتی آنهایی که به طور سنتی تنها در آرشیو نگهداری می‌شدند.

هنوز معلوم نیست این تصمیم شامل آن بخش از آثار دیزنی که بحث‌های زیادی برانگیخته است هم می‌شود یا خیر اما در هر صورت این سیاست حرکتی زیرکانه از سوی دیزنی برای جلب توجه خریداران بالقوه این محصول جدید ارزیابی می‌شود.

دیزنی از دیرباز، هیچ‌گاه همه تولیدات خود را در همه زمان‌ها به صورت ویدیوی خانگی منتشر نکرده است، بلکه آن‌ها را روانه آرشیوهای خود می‌کند و هر ازگاهی یکی از آن‌ها را بیرون کشیده و با تبدیل آن به بالاترین کیفیت روز، به عنوان نسخه‌ای جدید عرضه می‌کند. به عنوان مثال این کمپانی ۶ سال پس از عرضه نسخه HD «پری دریایی کوچولو»(۱۹۸۹)، اخیرا به مناسبت سی‌امین سالگرد اکران این انیمیشن کلاسیک، دوباره نسخه‌ای تحت عنوان Signature Edition از «پری دریایی کوچولو» را این بار با کیفیت بلوری عرضه کرده است.

از سوی دیگر محصولاتی در انبارهای دیزنی وجود دارند که هیچگاه در شبکه نمایش خانگی آمریکا توزیع نشده‌اند و این همان نقطه تردید کارشناسان برای تایید صحبت مدیرعامل دیزنی مبنی بر توزیع همه محصولات این کمپانی روی دیزنی‌پلاس است. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به لایواکشن ۴۴ دقیقه‌ای «ترانه جنوب» تولید سال ۱۹۴۶ اشاره کرد که به زعم بسیاری از سینمادوستان یکی از نژادپرستانه‌ترین فیلم‌های دیزنی است. «ترانه جنوب» داستان پسر هفت ساله‌ای به نام جانی در دوران تاریخی بازسازی آمریکا بعد از جنگ‌های داخلی این کشور است. جانی برای مدتی به مزرعه مادربزرگش می‌رود و در آنجا رفاقتی عمیق با عمو رموس، یکی از کارگران آنجا برقرار می‌کند. گروهی از منتقدان عقیده دارند این فیلم نمایی نادرست از سیاهان آفریقایی-آمریکایی را نشان می‌دهد و با پیش کشیدن کلیشه‌های نژادپرستانانه مضمونی توهین‌آمیز دارد. از همین رو این لایواکشن هیچگاه به صورت ویدیوی خانگی منتشر نشد و تنها بخش‌هایی از انیمیشن‌ها یا تکه‌های موزیکال آن به بیرون درز کرده است.

با این حال بسیاری معتقدند حتی اگر ۵۰ درصد تولیدات دیزنی هم روی سرویس آنلاین این کمپانی قرار بگیرد

گنجینه‌ای ارزشمند در دسترس عموم قرار می‌گیرد؛ کلاسیک‌های ارزشمند و فراموش شده‌ای چون «پینوکیو»(۱۹۴۰)، «فانتزیا»(۱۹۴۰) و «کتاب جنگل»(۱۹۶۷) که در کنار آثاری چون «زوتوپیا»، «رالف خرابکار» و « منجمد» و محصولات مارول، پیکسار، نشنال جئوگرافیک و لوکاس فیلم مجموعه‌ای بی‌نظیر و بسیار ارزشمند را شکل می‌دهند.

دیزنی هنور تاریخ دقیق عرضه دیزنی‌پلاس را اعلام نکرده است اما وعده زمانی در اواخر ۲۰۱۹ را داده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------